جروزالم پست: ایران برد و توانایی پهپادهای خود را افزایش داده است
کد خبر: 27224

جروزالم پست: ایران برد و توانایی پهپادهای خود را افزایش داده است

رسانه‌های صهیونیستی به تحلیل رونمایی از پهپاد «مهاجر-10» پرداخته و نوشتند، ایران با این پهپاد تل آویو را تهدید می‌کند.

به گزارش خودکارنیوز،  به دنبال رونمایی ایران از یک پهپاد رزمی جدید، رسانه‌های صهیونیستی به تحلیل این رویداد پرداختند و نوشتند، ایران با این پهپاد می‌تواند اسرائیل را تهدید کند.

روزنامه «جروزالم پست» روز سه‌شنبه نوشت، ایران روز ملی صنعت دفاعی خود را با رونمایی از پهپاد جدیدی جشن گرفت که آخرین دستاورد صنعت دفاعی این کشور است.

پهپاد «مهاجر-۱۰» ۲۰۰۰ کیلومتر برد دارد و تا ۲۴ ساعت در ارتفاع ۷۰۰۰ متری پرواز کند. این بدان معناست که ایران می‌تواند از این پهپاد برای تهدید اسرائیل یا نیروهای آمریکایی در منطقه استفاده کند.

پهپادهای ایران در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته‌اند. پهپاد جدید شباهت‌هایی به پهپاد «ریپر» ساخت آمریکا و همچنین سایر پهپادهای مشابه در این کلاس دارد که می‌توانند سلاح‌های سنگین مانند موشک را حمل کنند.

این روزنامه نوشت، ایران به بازیگری در بازار پهپاد تبدیل شده است که برد و نوع پهپادهای خود را افزایش داده است. پهپادهای ایران ریشه در دهه هشتاد میلادی دارند . ایران در سال‌های اخیر توانسته‌ پهپادهای خود را مسلح کرده و برد و توانایی‌های آن‌ها را افزایش دهد.

ایران از این پهپاد در مراسمی با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران رونمایی کرد و نشان داد که این سلاح چقدر برای تهران اهمیت دارد.

بیشینه ظرفیت سوخت پهپاد «مهاجر ۱۰»، ۴۵۰ لیتر و بیشینه وزن محموله آن ۳۰۰ کیلوگرم است. حداکثر سرعت این پهپاد ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت بوده و قابلیت حمل انواع مهمات و بمب‌های قائم، الماس و دستواره را دارا بوده و مجهز به سامانه‌های جنگ الکترونیک و اشراف اطلاعاتی است.

خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» نیز در گزارشی با این عنوان نوشت، ایران از پهپاد مسلح مشابه ام کیو -۹ ریپر رونمایی کرد که به طور بالقوه می‌تواند به فلسطین اشغالی برسد.

دیدگاه تان را بنویسید