اسلامی: ایران ۱۰ برابر بیشتر از سایر کشورها تحت نظارت آژانس قرار دارد
کد خبر: 28564

اسلامی: ایران ۱۰ برابر بیشتر از سایر کشورها تحت نظارت آژانس قرار دارد

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در گفتگویی بیان کرد که ایران ۱۰ برابر بیشتر از سایر کشورها تحت نظارت آژانس قرار دارد و این در حالی است که تنها ۲ درصد از میزان تاسیسات هسته‌ای را در جهان دارا می‌باشد

به گزارش خودکارنیوز، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که به منظور شرکت در نشست سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وین سفر کرده در گفتگو با شبکه الجزیره در خصوص لغو مجوز برخی از بازرسان آژانس در ایران گفت: هم اکنون 120 بازرس آژانس در ایران فعالیت دارند و مورد اعتماد تهران هستند،  اگر ما با فعالیت تعداد کمی از آنها مخالفت کنیم این حق ما است.

 

وی افزود: اینکه ما با همکاری برخی از آن‌ها (بازرسان) مخالفت کنیم و فعالیتشان را تعلیق کنیم به منزله عدم همکاری با آژانس نیست. ما روزانه با بازرسان آژانس همکاری داریم ولی مخالفت با برخی از این بازرسان به دلیل رفتارهای آنان بوده است.

 

اسلامی علاوه بر این در خصوص دیدار اخیرش با رافائل گروسی در وین گفت: دیدار ما با آقای گروسی دوستانه و در یک فضای آرامی صورت گرفت. همکاری ما با آژانس از همکاری سایر کشورها با این نهاد مهم‌تر است.

 

وی همچنین در این گفتگو درباره میزان بازرسی‌های آژانس از ایران گفت: ایران 10 برابر بیشتر از سایر کشورها تحت نظارت آژانس قرار دارد. ما با بیشترین حجم نظارت از سوی آژانس بر تاسیسات هسته‌ای خود مواجه هستیم. اگر بخواهیم میزان تاسیاست هسته‌ای خود را اعلام کنیم این 2 درصد از کل تاسیسات هسته‌ای جهان را شامل می‌شود و این در حالی است که بازرسی آژانس 25 درصد از نظارتی است که بر کشورها اعمال می‌شود. آیا منطقی است که ما 10 برابر بیش از سایر کشورها مورد بازرسی‌های آژانس قرار بگیریم؟!»

 

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز یکشنبه 2 مهر ماه به منظور شرکت در شصت و هفتمین نشست سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وین سفر کرده و علاوه بر سخنرانی در این نشست با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس و برخی از همتایان خود از دیگر کشورها دیدار و گفتگو کرد.

دیدگاه تان را بنویسید