سخنرانی رئیسی در اجلاس ریاض تاکتیک‌های اسرائیل برای فرار از فشار افکار عمومی را باطل کرد
کد خبر: 28962

سخنرانی رئیسی در اجلاس ریاض تاکتیک‌های اسرائیل برای فرار از فشار افکار عمومی را باطل کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه تاکتیک‌های اسرائیل برای فرار از فشار افکار عمومی را باطل کرد، اظهار داشت: نباید اجازه داد که رژیم صهیونیستی و حامیان آن، با طرح مفاهیم انحرافی همچون «وقفه بشر دوستانه» صرفاً به دنبال فرار از فشار افکار عمومی و ایجاد وقفه‌های تاکتیکی برای ارتکاب جنایات بیشتر باشند.

به گزارش خودکارنیوز ، فداحسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد حضور رئیس‌جمهور در نشست سازمان همکاری‌ کشورهای اسلامی در ریاض گفت: با توجه به حوادث اخیر منطقه و تحولات بسیار نگران کننده غزه این نشست برگزار شد و توانست کشورهای اسلامی را در مساله اول جهان اسلام یعنی موضوع فلسطین همگام کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور سران کشورهای اسلامی در این نشست را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم و بی دفاع غزه موجب شد که سران کشورهای اسلامی و عربی در یک قاب دیده شوند و کدورت ها را کنار بگذارند و در یک سطح برای حوادث غرب آسیا تصمیم‌گیری کنند.

نماینده مردم زاهدان حضور آیت الله رییسی در این نشست را حائز اهمیت دانست و گفت: به لحاظ اینکه جمهوری اسلامی حامی مقاومت و دشمن سرسخت تروریست و صهیونیسم در دنیاست، اعلام مواضع صریح ریاست جمهوری در این اجلاس مهم و تاثیر گذار بود.

مالکی افزود: این اجلاس نکات خوبی از سوی ایران مطرح شد، برخی از کشورهای عربی به دنبال عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی بودند، اما در این نشست موضوع گیری خوبی داشتند،اعلام مواضع آیت‌الله ریسی ،بن سلمان و اردوغان حائز اهمیت بود و در معادلات منطقه تاثیر گذار است.

پیشنهاد آیت الله رئیسی برای مسلح کردن فلسطین گامی عملیاتی برای مقابله با جنایات اسرائیل بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: در صحبت های برخی از سران لحن فراتر از موضوعات سیاسی دیده شد و رییس جمهور کشورمان موضوع مسلح کردن فلسطینیان را مطرح کرد که این گام رو به جلو برای عملیاتی کردن مقابله با افراط گری‌های رژیم خونخوار صهیونیستی است.

وی با اشاره به ملاقات‌های آیت الله رییسی با سران برخی از کشورهای اسلامی گفت: نکته مهم این سفر ملاقات‌های دوجانبه‌ای بود که آیت الله رییسی با سران کشورهای اسلامی داشتند و مهمترین ملاقات با السیسی، اردوغان و بن سلمان بود. ملاقات رییس جمهور ایران و مصر در سال های اخیر سابقه نداشته و این موضوع باعث خوشحالی کشورهای اسلامی شد از اینکه کشورهای اسلامی با وحدت در کنار هم قرار بگیرند و بتوانند در معادلات منطقه ای سیاست واحدی اتخاذ کنند.

مالکی دیپلماسی دولت سیزدهم در از سرگیری روابط با عربستان و احیا روابط با مصر را موفق ارزیابی کرد و گفت: سیاست های جمهوری اسلامی ‌تنش زدایی در منطقه است و اگر اجماع بین ۵۷ کشور اسلامی به وجود آید، رژیم صهیونیستی به خود اجازه نمی دهد که به جنایت خود ادامه دهد و جایگاه غرب هم در منطقه کم رنگ می‌شود.

حضور رئیسی در اجلاس ریاض، عامل موضع‌گیری واحد کشورهای اسلامی علیه رژیم صهیونیستی

وی راهکارهای ده گانه آیت الله رییسی در نشست ریاض را مهم ارزیابی کرد و گفت: آیت الله رییسی با اعلام مواضع جمهوری اسلامی اولین و فوری‌ترین اقدام را توقف کشتار مردم غزه و پایان حملات کور علیه غیرنظامیان به ویژه حمله به بیمارستان‌ها، مدارس و اردوگاه‌ها و مراکز امدادرسانی عنوان کرد و بیان داشت نباید اجازه داد که رژیم صهیونیستی و حامیان آن، با طرح مفاهیم انحرافی همچون «وقفه بشر دوستانه» صرفاً به دنبال فرار از فشار افکار عمومی و ایجاد وقفه‌های تاکتیکی برای ارتکاب جنایات بیشتر باشند.

پس از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و متعاقب پیگیری‌های دیپلماتیک فراوانی که جمهوری اسلامی ایران انجام داد، نهایتا شنبه ۲۰ آبان ریاض پایتخت عربستان میزبان نشست مشترک کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب با محوریت ویژه بررسی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بود.

در این نشست که هیات ایرانی به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی در آن شرکت کرد، سران کشورهای اسلامی و عرب منطقه گردهم آمدند تا درباره «چگونگی حمایت عملیاتی از مردم غزه و مقابله منسجم با جنایات رژیم صهیونیستی» به یک رویکرد واحد برسند.

در این نشست رئیس جمهور ۱۰ پیشنهاد مهم، کاربردی و متناسب با وضعیت فعلی غزه مطرح کرد که از جمله مهمترین آنها، لزوم توقف جنگ و آش بس فوری، بازگشایی گذرگاه رفح، ارسال کمک‌های بشردوستانه، ایجاد صندوق ویژه بازسازی غزه و تروریستی خواندن ارتش رژیم صهیونیستی بود.

دیدگاه تان را بنویسید