امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند شکست خود را با اقدامات تروریستی کور جبران کند
کد خبر: 29431

امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند شکست خود را با اقدامات تروریستی کور جبران کند

«مزروق فالح‌الحبینی»، رییس گروه دوستی پارلمانی کویت و ایران که در رأس هیأتی پارلمانی به تهران سفر کرده است، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و در خصوص موضوعات منطقه‌ای و همکاری‌های فی‌مابین گفت‌وگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان در این ملاقات، در اولویت قرار گرفتن روابط فی‌مابین از سوی پارلمان‌های دو کشور را بااهمیت خواند.

وی در ادامه ضمن تمجید از موضع و نقش مجلس و دولت کویت در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، با ارزیابی تحولات و رخدادهای جاری در غزه و با اشاره به تداوم اقدامات جنایت‌بار رژیم صهیونیستی در کشتار زنان، کودکان و مردم بی‌دفاع فلسطین، اظهار کرد: دشمن صهیونیستی هرچند غزه را در سطح گسترده تخریب نموده و ده‌ها هزار تن از مردم را شهید کرده، اما به هیچ‌یک از اهداف خود دست نیافته است. بنابراین تلاش می‌کند شکست خود را با توسل به اقدامات تروریستی کور جبران کند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی کویت و ایران نیز در این ملاقات اظهار کرد: گسترش مناسبات پارلمانی و مردمی بین دو کشور، محکم‌ترین پایه برای استمرار و گسترش مناسبات دوجانبه است، بنابراین اولویت نخست ما گسترش روابط دوستی پارلمانی با مجلس شورای اسلامی ایران بوده است.

مزروق الحبینی، در ادامه ارتقاء مناسبات دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران را برای دولت کویت، واجد  اهمیت و اولویت دانست و افزود: ما به عنوان کشوری مسلمان و عربی، مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حقوق مردم و حمایت از آرمان فلسطین را ارج می‌نهیم.

به گزارش ایسنا، در این ملاقات ابراهیم رضائی نماینده مردم دشتستان و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کویت نیز حضور داشت.

دیدگاه تان را بنویسید