محققان:مواجهه با سرب در کودکی با افزایش رفتارهای مجرمانه در بزرگسالی ارتباط دارد
کد خبر: 26945

محققان:مواجهه با سرب در کودکی با افزایش رفتارهای مجرمانه در بزرگسالی ارتباط دارد

پژوهشگران در یافته های جدید خود نشان دادند که بین مواجهه با ماده سرب در کودکی و افزایش احتمال بروز رفتار‌های مجرمانه در بزرگسالی رابطه‌ای وجود دارد.

به گزارش خودکارنیوز، به نقل از وبگاه دانشگاه جورج واشنگتن، با نتایج پژوهش های قببل اثرات مخرب سرب در بدن انسان بر همگان مشخص شده است.اکنون پژوهشگران در نتایج پژوهش های خود دریافتند که میان مواجهه با این ماده خطرناک در ابتدای کودکی یا در رحم و افزایش احتمال بروز رفتار‌های مجرمانه در بزرگسالی یک رابطه وجود دارد.

پژوهشی که توسط دانشمندان دانشگاه جورج واشنگتن از بررسی ۱۷ مطالعه دیگر تهیه شده است، می‌گوید زمانی که یک کودک در ابتدای زندگی خود در معرض سرب قرار می‌گیرد، با ریسک بالاتری مبنی بر بروز رفتار‌های مجرمانه در بزرگسالی روبه‌رو می‌شود.

پژوهشگران می گویند: بررسی‌های آن‌ها نشان داده است که پیوندی میان مواجهه با سرب و شکل‌گیری رفتار‌های خشن و تهاجمی و همچنین اقدامات مجرمانه وجود دارد؛ اما با توجه به داده‌های محدودی که دانشمندان پیدا کرده‌اند، امکان کشف دقیق قدرت این پیوند وجود نداشته است.

بااین‌حال، یافته‌های آن‌ها با مطالعاتی که پیش‌تر در سطح جوامع انجام شده و نشان داده بود که کاهش مواجهه با سرب به کاهش سطح جرایم در قرن بیستم در آمریکا منجر شده است، همخوانی دارد.

پژوهشگران دانشگاه واشنگتن می‌گویند: پژوهش‌های بیشتری باید صورت بگیرد تا اطلاعات بیشتری از این پیوند در سطح فردی به‌دست آید، اما با توجه به اثرات بیولوژیکی سرب و داده‌های در دسترس از مطالعات سطح جامعه، ضروری است که قانون‌گذاران همین حالا برای کاهش سطح مواجهه با این ماده سمی دست‌به‌کار شوند.

سرب در طول زمان در بدن ما تجمع پیدا می‌کند و هیچ مقدار از مواجه با آن به‌عنوان مقدار ایمن معرفی نشده است. دانشمندان می‌گوید: کودکان همانند بزرگسالان سرب را جذب نمی‌کنند یا آن را نمی‌سوزانند و به‌خاطر مانع خونی مغز و سرعت بالای رشد اندام‌های خود، خیلی بیشتر در معرض اثرات منفی مواجهه با این ماده هستند.

درنتیجه محققان درافته اند که جلوگیری از برخورد مردم با سرب برای محافظت از سلامت عمومی و ارتقای ایمنی کلی جامعه حیاتی است.

نتایج این یافته‌های پژوهشگران در مجله PLOS Global Public Health منتشر شده است.

دیدگاه تان را بنویسید