افزایش اهدای خون مردم در بهار و تابستان ۱۴۰۲ نسبت به پارسال
کد خبر: 28623

افزایش اهدای خون مردم در بهار و تابستان ۱۴۰۲ نسبت به پارسال

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران از اهدای خون یک میلیون و ۱۶۴ هزار و ۹۴۲ نفر در بازه زمانی بهار و تابستان ۱۴۰۲ خبر داد که این میزان بیش از ۲ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش دارد.

بشیر حاجی بیگی گفت: استان لرستان با بیش از ۳۵ درصد، استان خراسان شمالی با حدود ۱۷ درصد و استان چهار محال و بختیاری با حدود ۱۳ درصد، بالاترین رشد آمار اهدای خون را در این بازه زمانی به خود اختصاص داده اند.

سخنگوی سازمان انتقال خون افزود: استان سمنان نیز با ثبت حدود ۶۸ درصد اهدای مستمر از آمار کل اهدای خون، از این حیث پیشتاز دیگر استان‌های کشور بوده است و استان یزد با حدود ۶۴ درصد، استان گلستان با بیش از ۶۱ درصد و استان قم با بیش از ۶۰ درصد، بالاترین شاخص اهدای خون مستمر را به خود اختصاص داده اند، حال آنکه طی این شش ماه شاخص اهدای مستمر در کشور بیش از ۵۳ درصد است که نسبت به پارسال در همین بازه زمانی افزایش یافته است.

حاجی بیگی همچنین شبکه ملی خون رسانی را طی این بازه زمانی فعال توصیف کرد و گفت: میزان ۱۰۴ هزار و ۸۴۵ واحد خون در این شبکه ملی برای برقراری توازن میزان تولید و مصرف خون در استان‌های کشور توزیع شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش چشمگیری نشان می‌دهد.

وی با اشاره به شاخص بیش از ۴ درصدی اهدای بانوان در کشور طی ۶ ماهه اول سال گفت: طی ۶ ماهه اول امسال، استان لرستان در شاخص اهدای بانوان حدود ۹ درصد از سهم کل اهدای خون را ثبت کرده و از سایر استان‌ها موفق‌تر بوده است که پس از آن، استان خراسان شمالی با شاخصی حدود ۸ درصد و استان خراسان جنوبی با شاخصی حدود ۷ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

سخنگوی سازمان انتقال خون با قدردانی از همه هموطنانی که اهدا کننده خون یا مروج آن هستند، گفت: در شش ماهه دوم سال که شاهد تغییرات جوی و همچنین بیماری‌های فصلی و برودت هوا هستیم، همچون همیشه امیدواریم برنامه منظم اهدای خون هموطنان، پشتیبان محکمی برای بیماران نیازمند به خون باشد.

دیدگاه تان را بنویسید