درمان بیماران سرطانی با روش‌های نوین هسته‌ای برای نخستین‌بار در کشور
کد خبر: 29115

درمان بیماران سرطانی با روش‌های نوین هسته‌ای برای نخستین‌بار در کشور

رییس مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برای نخستین بار در کشور، بیماران سرطانی با به‌کارگیری روش‌های نوین و هدفمند در مرکز هسته‌ای بوشهر مورد درمان قرار گرفتند.

پروفسور مجید اسدی رییس مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور بیماران با سرطان پیشرفته مقاوم به درمان با به‌کارگیری رادیو داروی آلفازا که از روش‌های درمان نوین و هدفمند درمان رادیو نوکلئید است، در مرکز پزشکی هسته‌ای بوشهر مورد درمان قرار گرفتند.

عضو وابسته فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران گفت: روش به‌کارگیری شده، آخرین و پیشرفته‌ترین فناوری پزشکی در زمینه درمان و تشخیص توأم (ترانو ستیکس) را جهت بیماران نیازمند در این زمینه فراهم خواهد کرد.

پروفسور اسدی اضافه کرد: دانش فنی و پیاده‌سازی این روش درمانی همگی توسط دانشمندان داخلی محقق شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با پیاده‌سازی این روش نوین، کشور ما به جمع کشورهای معدودی پیوست که با به‌کارگیری فناوری‌های نوین در پزشکی و در زمینه این رادیو داروها، خواهند توانست دریچه دیگری در روش‌های درمان سرطان بازگشایی کنند.

پروفسور اسدی اضافه کرد: تا این تاریخ ۶ بیمار با سرطان پیشرفته و مقاوم به درمان‌های معمول تحت این درمان قرار گرفتند.

تاکنون درمان‌ سرطان در کشور با عناصر ساطع کننده اشعه بتا بوده که از امروز با عناصر ساطع کننده آلفا آغاز شد و برای  شروع کار درحال حاضر بر روی بیماران مبتلا به سرطان پروستات انجام شد.

دیدگاه تان را بنویسید