یک استاد دانشگاه:"تاثیرگذاری انیمیشن در سبک زندگى فرزندان را جدى بگیرید"
کد خبر: 19591

یک استاد دانشگاه:"تاثیرگذاری انیمیشن در سبک زندگى فرزندان را جدى بگیرید"

یک استاد دانشگاه معتقد است، وقتی محرکات آموزشی به شکل انیمیشن با زبان کودکانه و سرشار از رنگ و با صدای بسیارتاثیرگذار به نمایش گذاشته مى شود؛ کودک را سوق مى دهد به سمت جذب اطلاعات کامل در خصوص سبک زندگی و هرآنچه نیاز دارد بیاموزد.

به گزارش خودکارنیوز،دکتر مهناز عسگریان مشاور خانواده و روانسنج کودک و نوجوان اظهار کرد: انیمیشن این جذابیت را ایجاد می کند که بسیاری از قالب های شناختی کودک برای یادگیری مهارت های جدید تقویت شود و انگیزه یادگیری مطالب بیشتر فراهم شود. 

این روانشناس یادآور شد: کودک با دیدن انیمیشن مى تواند بسیاری از مهارت های اجتماعى و شناختى را با زبان و ادبیات بسیار قابل درک تر بیاموزد. 

دکتر عسگریان افزود: کودکان با دیدن انیمیشن علایق درونى خود را کشف مى کنند و این جرقه ای برای ذهن والدین در استعدادیابی فرزندان است. بنابراین والدین باید همراه کودکان ناظر محتواى فیلم هایی که فرزندان مى بینند باشند و در تحلیل محتوای آن در خانواده دقت نظر داشته باشند. 

دکتر عسگریان تاکید کرد: ساخت انیمیشن برای این است که بر روى تفکر، رفتار و تمامی سبک هایی که فرد در زندگى استفاده مى کند، تغییر ایجاد شود بنابراین والدین باید توجه کنند انیمیشنی که برای فرزندان تهیه مى کنند متناسب با سن  آنها و آگاهانه انتخاب شود

دیدگاه تان را بنویسید