پایان اختلاف ‌۲ طایفه در دشت‌آزادگان بعد از ۶۰ سال
کد خبر: 26048

پایان اختلاف ‌۲ طایفه در دشت‌آزادگان بعد از ۶۰ سال

رئیس دادگستری شهرستان دشت آزادگان گفت: صلح و سازش بین ۲ طایفه در این شهرستان بعد از ۶۰ سال اختلاف برقرار شد.

به گزارش خودکارنیوز، به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، سید‌کامل بنی‌حیال ‌درباره این پرونده اختلاف طایفه‌ای اظهار داشت: یک درگیری منجر به فوت فردی در دشت آزادگان و ظن اعضای طایفه به یکی از اعضای طایفه دیگر شد که  باعث اختلافاتی بین 2 طایفه و تشکیل پرونده قضائی شد.

وی افزود: با وجود انجام تحقیقات و رسیدگی‌های صورت گرفته، هویت متهم شناسائی نشد، اما اختلافات همچنان ادامه داشت تا اینکه طرفین پس از برگزاری نشست‌های صلحی متعدد، سرانجام با یکدیگر سازش کردند.

رئیس دادگستری دشت آزادگان اظهار کرد: در راستای اجرای دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر تلاش مراجع قضایی برای ایجاد صلح و سازش و همچنین تعیین تکلیف پرونده‌های معوق و مسن، این مرجع در طول چند سال گذشته نهایت تلاش خود را برای دستگیری مرتکب و همچنین کسب رضایت اولیای دم به‌عمل آورده است.

وی افزود: روزهای اخیر با پیگیری مستمر و دعوت از اولیای دم مقتول در محل دادگستری و برگزاری جلسات صلح و سازش، زمینه انجام صلح و سازش بین طرفین فراهم شد.

بنی‌حیال گفت: با تلاش مستمر مرجع، بزرگان عشایر، شیوخ و سادات و همچنین اعضای شورای حل اختلاف، در نهایت اولیای دم با عمل به سنت حسنه عفو، گذشت کردند و پرونده منتهی به صلح و سازش شد.

طبق اعلام رئیس کل دادگستری خوزستان در سه ماهه نخست امسال میزان صلح و سازش پرونده‌های قضایی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 500 درصد رشد داشته است.

دیدگاه تان را بنویسید