آیت‌الله محمدحسین مرتضوی لنگرودی دار فانی را وداع گفت
کد خبر: 28229

آیت‌الله محمدحسین مرتضوی لنگرودی دار فانی را وداع گفت

آیت‌الله سید محمدحسین لنگرودی از فقهای مقیم تهران و از شاگردان برجسته امام خمینی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خودکارنیوز، آیت‌الله سید محمدحسین لنگرودی از فقهای مقیم تهران و از شاگردان برجسته امام خمینی و آیت‌الله بروجردی روز دوشنبه(27 شهریور) دار فانی را وداع گفت. 

آیت‌الله لنگرودی جزو 8 نفر معتمدی بود که امام راحل در سال 53 در نامه‌ای نوشت تا اشخاصی که در تهران هستند و می‌خواهند وجه برسانند به آدرس‌ آنها بفرستند. وی فرزند ارشد فقیه عظیم‌الشأن مرحوم آیت‌الله حاج سیّد مرتضی لنگرودی بود و در سال 1307 در نجف اشرف متولد شد. تحصیلات حوزوی را در همان شهر، تحت اشراف پدرش آغاز کرد و سپس در معیّت ایشان به حوزه علمیّه تهران هجرت کرد و از اساتید بزرگ و مطرح آن روز حوزه تهران مانند شیخ محمّدتقی آملی، شیخ ابوالحسن شعرانی و میرزا مهدی الهی قمشه‌ای بهره‌ برد.

وی سپس وارد حوزه علمیّه قم شد و پس از عزیمت والد معظّم‌شان به قم، علاوه بر شرکت در دروس فقه و اصول آن مرحوم، از محضر اساتیدی چون آیت‌الله العظمی بروجردی، مرحوم آیات عظام امام خمینی، شیخ عبدالنّبی اراکی و علاّمه طباطبایی کسب فیض کرد.

وی مدیریت مسجد حاج ابوالفتح و حوزه فتحیه را سالها برعهده داشت و این مدرسه سابقه بلندی در تاریخ انقلاب و وقایع آن سالها دارد.

دیدگاه تان را بنویسید