با اشرافی گری در برخی مدارس غیردولتی برخورد جدی خواهیم کرد/کمبود معلم در مدارس غیردولتی نداریم
کد خبر: 28519

با اشرافی گری در برخی مدارس غیردولتی برخورد جدی خواهیم کرد/کمبود معلم در مدارس غیردولتی نداریم

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر در مدرسه‌ای خارج از ساختارها هزینه‌ای دریافت و بحث اشرافیت ترویج داده شود که مناسب با سیاست‌ها و فرهنگ سازی وزارت آموزش و پرورش نباشد، حتما برخورد جدی خواهیم داشت، چراکه می‌خواهیم دانش آموزان در محیطی سالم و یکسان پرورش پیدا کنند.

به گزارش خودکارنیوز،  احمد محمودزاده با اشاره به نظارت وزارت آموزش و پرورش بر مدارس غیردولتی اظهارکرد: در کارشناسی‌های سازمان موارد مختلفی از جمله شهریه‌ها، لباس و پوشش دانش آموزی، سرویس ایاب و ذهاب، وعده‌های غذا و میان وعده‌ها و...  تحت نظارت و بررسی قرار می‌گیرد.

 وی با بیان اینکه این موارد در آیین نامه اجرایی مدارس وجود دارد و مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش هم هست که رعایت آن الزامی است، گفت: بدون تردید در موضوع غذا، سرویس مدرسه و پوشش دانش آموزان و... باید انجمن اولیا و مربیان مدرسه نظارت و مدیریت داشته باشند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت مردمی تاکید کرد: اگر در مدرسه‌ای خارج از ساختارها هزینه‌ای دریافت و بحث اشرافیت ترویج داده شود که مناسب با سیاست‌ها و فرهنگ سازی وزارت آموزش و پرورش نباشد، حتما برخورد جدی خواهیم داشت، چراکه می‌خواهیم دانش آموزان در محیطی سالم و یکسان پرورش پیدا کنند.

محمودزاده در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه کتاب‌های درسی بر اساس مصوبه برنامه درس ملی در مدارس غیردولتی تدریس می‌شود، اظهارکرد: در برخی از مدارس  بیشتر از مصوبه کتاب‌های درسی با دانش آموزان کار می‌شود که این موضوع در شورای نظارت طرح شد و برای تدریس هر جزوه و  کتابی به غیر از کتاب‌های درسی باید از کارگروهی در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مجوز لازم صادر شود.

وی با اشاره به ساماندهی نیروی انسانی در مدارس غیردولتی، اظهارکرد: با توجه به اینکه سیاست وزارت آموزش و پرورش این است که نیروی انسانی شایسته برای مدارس غیردولتی تامین شود، در سال گذشته اعلام کردیم که هر معلمی می‌خواهد وارد مدارس غیردولتی شود باید فرایند صلاحیت حرفه‌ای و عمومی وی لحاظ شود تا منجر به کارت صلاحیت معلمی شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت مردمی، افزود: بخشی از این موضوع را در گزینش گنجانده شده که جذب نیروی انسانی با دو پیش شرط انجام شود؛ معلمی بدون گزینش و عدم تطابق تدریس با رشته تحصیلی وارد مدارس غیردولتی نشود.

محمودزاده با بیان اینکه در فرایندی سه ساله ارتقای توانمندی و دانش افزایی را  تمامی معلمان مدارس غیردولتی برنامه ریزی کردیم، گفت: ۳۶۰ساعت در قالب شش پودمان ۶۰ ساعته طراحی شده  که در آن صلاحیت عمومی و دانش تربیتی و تخصصی مدنظر قرار گرفته است. این کار با همکاری دانشگاه فرهنگیان شروع شده که بخشی در تابستان صورت گرفته و  بخش دیگر آن نیز در طول سال تحصیلی انجام خواهد گرفت. همچنین همه استان‌ها موظف شدند پودمان اول و دوم را تا انتهای سال تحصیلی داشته باشند.

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمودزاده با بیان اینکه در مدارس غیردولتی کمبود معلم نداشتیم، تصریح کرد: به جز تامین نیروی انسانی در بخش حاکمیتی آموزش و پرورش، موسسین در صورت نیاز  نیروی انسانی معرفی می‌کنند که باید گزینش و فرایند آموزش برای آنان نیز اتفاق بیفتد تا برای تدریس در دوره‌های مختلف تحصیلی آمادگی حضور داشته باشند.

دیدگاه تان را بنویسید