سازمان سنجش: یک مورد تقلب هم در کنکور امسال گزارش نشد
کد خبر: 28021

سازمان سنجش: یک مورد تقلب هم در کنکور امسال گزارش نشد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در قیاس آزمون ۱۴۰۰ و قبل از آن که حدود چند هزار تقلب احراز شد، امسال حتی یک مورد تقلب هم اتفاق نیفتاد و در گزارشات ویژه دستگاه‌های ناظر و سازمان بازرسی که حضور مستمر در تمام شهرستان‌ها داشتند هیچ گزارشی از تقلب نداشتیم.

به گزارش خودکارنیوز، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور امروز در دومین روز از اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: ما امسال به طور ویژه ۲ آزمون سراسری را به فاصله ۶ ماه برگزار کردیم که بسیار موفق بود.

وی افزود: در قیاس آزمون ۱۴۰۰ و قبل از آن که حدود چند هزار تقلب احراز شد، امسال حتی یک مورد تقلب هم اتفاق نیفتاد و در گزارشات ویژه دستگاه‌های ناظر و سازمان بازرسی که حضور مستمر در تمام شهرستان‌ها داشتند هیچ گزارشی از تقلب نداشتیم و این نمی‌شد مگر اینکه تمام دوستان و عزیزان ما به طور ویژه در صحنه حاضر بودند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور عنوان کرد: سامانه‌هایی که طراحی شده بود خوب بود و هیچ تقلبی گزارش نشد و این مسأله جای تقدیر از همه عزیزان دارد.

پورعباس گفت: سعی می‌کنیم نتایج را نیمه دوم مهرماه آماده کنیم، فقط نتیجه شرایط خاص نیاز به زمان دارد؛ بحث گزینش دانشگاه فرهنگیان هم بسیار زمان بر است زیرا باید بیش از ۶۰ هزار نفر را گزینش کنند.

وی اضافه کرد: امسال سوابق تحصیلی را به شکل ۴۰ درصد قطعی اعمال کردیم و نمی‌توانستیم حتی یک مورد سوابق را نادیده بگیریم و این مسأله زمان‌بر بود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: حدود ۵۳۱ هزار نفر ظرفیت اعلام شد که بخشی از این ظرفیت مثل سال‌های گذشته خالی خواهد بود.

وی افزود: امسال دو اتفاق در اعلام نتایج کنکوری‌ها افتاد؛ یکی اینکه ما سوابق تحصیلی را به صورت ۴۰ درصد قطعی اعلام کردیم بر این اساس ۲۵ روز با تاخیر سوابق تحصیلی داوطلبان نهایی شد پس از آن نیز تا هشتم شهریور به آموزش و پرورش فرصت مجدد دادیم. پس از اعمال سوابق تحصیلی نهایتا نتایج رشته های شرایط خاص را هفته گذشته استخراج کردیم امیدواریم دانشگاه ها نتایج بررسی ها را تا ۳۱ شهریور به سازمان اعلام کنند.

معاون وزیر علوم با تاکید بر اینکه پس از اعلام نتایج آزمون ارشد ۱۴۰۲ حتی یک مورد اعتراض نداشتیم، اظهار کرد: این پذیرفته شدگان مسیر ثبت نام خود را طی خواهند کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: ما در دکتری ۱۴ هزار ظرفیت پذیرش داشتیم که ۱۰ هزار ۸۷۱ نفر اعلام قبولی شد.

دیدگاه تان را بنویسید