پایان روز دوازدهم جام جهانی؛ صعود ژاپن، اسپانیا، مراکش و کرواسی؛ آلمان و بلژیک به خانه برگشتند!
کد خبر: 19034

پایان روز دوازدهم جام جهانی؛ صعود ژاپن، اسپانیا، مراکش و کرواسی؛ آلمان و بلژیک به خانه برگشتند!

روز دوازدهم جام جهانی قطر روز شگفتی‌های عجیب بود روز صدرنشینی ژاپن و مراکش در دو گروه سخت جام جهانی.

به گزارش خودکارنیوز، روز دوازدهم جام جهانی قطر ۲۰۲۲ که روز پایانی مرحله مقدماتی گروههای ۵ و ۶ بود، تا توانست شگفتی آفرید روزی که ژاپن و مراکش با صدرنشینی در این دو گروه سبب ساز حذف تیم سوم جام پیشین و دومین تیم پرافتخار تاریخ جام جهانی بلژیک و آلمان شدند.

در گروه پنجم ژاپن برابر اسپانیا با نتیجه ۲ بر ۱ پیروز شد تا با دو پیروزی تاریخی برابر قهرمانان جهان، سامورایی ها در گروه مرگ صدرنشین شوند و همه چیز در دنیای واقعیت شبیه کارتون فوتبالیست ها شود. در این دیدار اسپانیا با ۵ تغییر وارد زمین شد که نزدیک بود به قیمت حذف تمام شود هرچند که حالا به قیمت حذف ژرمن ها تمام شده است.

در دیگر بازی این گروه و در شب قضاوت تاریخی تیم داوری زنان، آلمان یکی از پیروزیهای تلخ تاریخ خود را بدست آورد و باحساب ۴ بر ۲ از سد کاستاریکا گذشت تا آلمان چوب هفت گلی را بخورد که کاستاریکا از اسپانیا دریافت کرد؛ چراکه تفاضل گل بهتر اسپانیا تنها مانع صعود آلمان بود و دومین تیم پرافتخار جام جهانی و قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴ برای دومین بار متوالی در مرحله گروهی حذف شود.

اما در گروه ششم مراکش با حساب ۲ بر ۱ از سد کانادا گذشت تا به عنوان صدرنشین گروهی که نایب قهرمان و تیم سوم جام پیشین را در خود داشت، شناخته شود و ۴ سال پس از شکست برابر ایران و آخر شدن در گروه آنهم در شرایطی که ایران همچنان درجا میزند، همگان را شگفت زده کند.

در جدال بزرگان گروه اما روملو لوکاکو تا توانست دروازه خالی خراب کرد تا نسل طلایی فوتبال بلژیک با انبوه ستارگان خود به تراژیک ترین شکل ممکن با جام جهانی خداحافظی کند و کرواسی با لوکا مودریچ بزرگ با کسب دومین تساوی بدون گل خود در ۳ بازی و فقط با یک برد به دور دوم صعود کند.

گفتنی است حالا در مرحله حذفی ژاپن به مصاف یاران لوکیتا بزرگ در کرواسی میرود و مراکش نیز در برابر اسپانیا قرار خواهد گرفت.

نتایج کامل روز دوازدهم جام جهانی ۲۰۲۲

گروه E

ژاپن ۲ _ اسپانیا ۱

گلها:

ژاپن: تاناکا، دوآن

اسپانیا: موراتا

آلمان ۴ _ کاستاریکا ۲

گلها:

آلمان: گنبری، هاورتز (۲بار)، فولکروگ

کاستاریکا: مانوئل نویر (گل به خودی)، ته‌خدا

جدول گروه پنجم در پایان دور مقدماتی

ژاپن ۶ امتیاز _ صعود

اسپانیا ۴ امتیاز _ صعود

آلمان ۴ امتیاز

کاستاریکا ۳ امتیاز

IMG_20221202_095056

گروه F

مراکش ۲ _ کانادا ۱

گلها:

مراکش: زیاش، ال نصیری

کانادا: نایف (گل به خودی)

کرواسی ۰ _ بلژیک ۰

IMG_20221202_095053

جدول گروه ششم بعد از پایان مرحله مقدماتی:

مراکش ۷ امتیاز _ صعود

کرواسی ۵ امتیاز _ صعود

بلژیک ۴ امتیاز

کانادا ۰ امتیاز

IMG_20221202_095050

دیدگاه تان را بنویسید