تصویب حق پخش تلویزیونی در کمیسیون تلفیق
کد خبر: 27399

تصویب حق پخش تلویزیونی در کمیسیون تلفیق

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: گام بسیار مؤثری در مجلس شورای اسلامی در زمینه حق پخش تلویزیونی رقابت‌های ورزشی برداشته شده است.

به گزارش خودکارنیوز، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال صبح روز یکشنبه در مجمع عمومی هیأت فوتبال استان سمنان به سهم استان سمنان در تیم‌های ملی اشاره کرد و گفت: این استان تیمی در لیگ برتر و لیگ یک و 2 ندارد؛ اما در تیم‌های ملی سهم دارد.

تاج یکی از مشکلاتی که استان‌هایی همچون سمنان، ایلام، کرمانشاه و ... با وجود قابلیت‌ها و توانایی‌های بسیار عالی و خوبی که دارند؛ اما نتوانسته‌اند تیمی در لیگ برتر فوتبال داشته باشند، را نبود کارخانه‌های بزرگ صنعتی عنوان کرد و افزود: از قدیم در اصفهان، ۲ کارخانه بزرگ باشگاه‌های سپاهان و ذوب‌آهن وجود داشته‌اند و در فولاد خوزستان و سایپا و ... هم به همین شکل بوده است.

 

هیچ جای دنیا فوتبالی‌ها به کارخانه‌ها متوسل نیستند

 

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه در دنیا تیم‌ها کارخانه‌داری و سرمایه‌گذاری می‌کنند و سهامشان را می‌فروشند؛ اما در ایران برعکس این موضوع است، گفت: خبر بسیار خوبی که امروز در مجمع داریم این است که در مجلس شورای اسلامی گام بسیار مؤثری در زمینه حق پخش تلویزیونی برداشته شد.

تاج با بیان اینکه بیش از 60 تا 70 درصد درآمد باشگاه‌های جهان از حقوق شناخته‌شده نظیر حق پخش تلویزیونی تأمین می‌شود، اظهار کرد: هیچ جای دنیا فوتبالی‌ها به کارخانه‌ها متوسل نیستند؛ بلکه به حقوق شناخته‌شده فوتبال متوسل می‌شوند؛ اگر این موضوع عملیاتی شود، سمنان هم در آینده تیم‌دار می‌شود؛ چون اگر استان تیم داشته باشد و درآمدزایی صورت گیرد، می‌تواند از این حق استفاده کند.

وی با بیان اینکه سال‌ها بود که اعمال حق پخش تلویزیونی به یکی از آرزوهایم تبدیل شده بود تا به نتیجه برسد، گفت: این موضوع نیز همچون VAR حل خواهد شد.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: حق پخش تلویزیونی مسأله بسیار مهمی بود که از مجلس شورای اسلامی قدردانی می‌کنم که گام‌های مؤثر و رو به جلویی در کمیسیون تلفیق خانه ملت در این زمینه برداشت و این امر، برای فوتبال یک اتفاق تاریخی است.

تاج خاطرنشان کرد: فوتبال حقوق و شرایطی دارد و پرداختن به این موضوع گام بزرگی است که باید از دولت و مجلس شورای اسلامی تا نهایی شدن آن تشکر کرد و امیدوار بود که این امر نهایی شود؛ البته مسأله در کمیسیون تلفیق مجلس تصویب شده؛ این یک برنامه پنج‌ساله است و بسیاری از مشکلات فوتبال در سراسر کشور رفع می‌شود و ما هم گرفتار قوانین بالادستی نخواهیم شد.

وی بیان کرد: امیدواریم با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان و رئیس هیأت فوتبال این استان شرایطی فراهم شود که استان سمنان نیز در لیگ مجموعه‌ای داشته باشد و تیمی برای لیگ ۲ و سه ساماندهی شود و فعالیتش را آغاز کند و اگر این‌گونه شود، کار مثبت و روبه جلویی است.

 

تیم‌ها خریدنی نیستند!

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه تیم‌ها خریدنی و عاریتی نیستند، بیان کرد: اینکه پولی داشته باشید و تیمی را از استانی دیگر خریداری کنید، قطعاً آن تیم ماندنی نیست؛ همان‌گونه که در استان سمنان نیز این اتفاق افتاد. اگر زمینه‌ها فراهم و از پایه کار شود و مؤلفه‌های اداری شکل گیرد و گام‌به‌گام رو به جلو حرکت کند، این تیم طرفدار و علاقه‌مند به خودش را پیدا می‌کند و باید از پایه کار را آغاز کرد تا به جایی برسد که مطلوب استان باشد.

تاج اضافه کرد: سمنان یکی از استان‌های موفق کشور در هیأت فوتبال است؛ چراکه هیأت رئیسه آن تشکیل شده و در تیم‌های پایه در استان سمنان کارها و اقدامات خوبی انجام شده است و مطمئنم توفیق هم حاصل می‌شود.

 

فوتبال ساحلی کم‌خرج و پرسود است

وی به بحث فوتبال ساحلی و مزیت‌هایی که این رشته در برخی استان‌ها دارد، اشاره کرد و گفت: در یزد ساحل نداریم؛ اما بهترین مجموعه ساحلی‌مان در یزد قرار دارد. در سمنان هم ساحل نداریم اما واقعیتش این است که مجموعه ساحلی از دیرباز در سمنان رشد یافته و از دیرباز در این استان قدمت داشته است.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه فوتبال ساحلی هم کم‌خرج و هم پرسود است، اظهار کرد: تیم فوتبال ساحلی کشور در دنیا مطرح است و هم‌اکنون نیز آماده اعزام برای مسابقات بین قاره‌ای است؛ همان‌گونه که می‌دانید تیم فوتبال ساحلی ایران در رقابت‌های بین‌قاره‌ای قهرمان جهان است.

تاج با اشاره به وجود زمینه‌های مناسب برای فوتبال ساحلی در استان سمنان گفت: زمین ساحلی کم‌خرج است و در استان‌هایی مثل سمنان، یزد، شهرکرد و بندرعباس زمینه رشد این ورزش وجود دارد.

 

لیگ فوتبال ساحلی ایران یکی از بهترین لیگ‌های آسیاست

 

وی با اشاره به اینکه لیگ فوتبال ساحلی ایران یکی از بهترین لیگ‌های آسیاست، افزود: ایران یکی از بهترین ساحلی‌های دنیا هم در بخش مردان و هم بانوان را دارد.

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه یکی از مزیت‌های سمنان و راه‌های توسعه بخش فوتبال ساحلی است، گفت: امیدواریم مجمع فوتبال برای استان سمنان منشأ اثر باشد.

تاج با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند و از این حیث ورزش کردن بانوان خیلی مؤثر است، خاطرنشان کرد: تیم فوتسال بانوان قهرمان آسیا شد؛ اما در بخش فوتبال بانوان عقب‌ماندگی داشتیم که باید جبران شود.

دیدگاه تان را بنویسید