بدهی ۹۰۰ میلیاردی در کمین استقلال
کد خبر: 27658

بدهی ۹۰۰ میلیاردی در کمین استقلال

مشکلات مالی استقلال همچنان ادامه دارد و در حال حاضر این تیم حدود ۹۰۰ میلیارد بدهی دارد که مشخص نیست چگونه قرار است این رقم سنگین پرداخت شود.

به گزارش خودکارنیوز، باشگاه استقلال این روز‌ها درگیر مشکلات زیادی است و حواشی پیرامون این باشگاه تمام نمی‌شود. اختلافات بین مدیرعامل و سرمربی در کنار عملکرد نامناسب در نقل و انتقالات باعث نگرانی هواداران استقلال شده و اعتراض آن‌ها را به دنبال داشته است. با این حال به نظر می‌رسد یک دردسر بزرگ‌تر در انتظار استقلال است و این باشگاه به زودی با یک مشکل بزرگ‌تر مواجه خواهد شد.

مشکلات مالی استقلال که از اواسط فصل گذشته آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد و وارد فاز جدیدی شده است. در حال حاضر استقلال حدود ۹۰۰ میلیارد بدهی دارد که مشخص نیست چگونه قرار است این رقم سنگین پرداخت شود.

 

طلب خارجی‌ها از سیلوا تا آمانوف ساپینتو

 

ریکاردو ساپینتو، سرمربی پرتغالی فصل گذشته استقلال پس از جدایی از این تیم بابت مطالبات معوقه خود به فیفا شکایت کرده است. طلب ساپینتو چیزی در حدود ۲۰۰ هزار دلار تخمین زده شده است. علاوه بر این عزیزبک آمانوف، هافبک ازبکستانی سابق استقلال هم که فصل گذشته قراردادش را فسخ کرد از این باشگاه شکایت کرده و حکمی ۵۱۲ هزار دلاری گرفته که البته قرار است در دادگاه CAS به این رای اعتراض شود. این مبلغ بابت مطالبات فصل گذشته آمانوف و قرارداد این فصل او با استقلال است که آن را فسخ کرده بود.

رافائل سیلوا، مدافع برزیلی سابق استقلال هم یکی دیگر از خارجی‌هایی است که از این باشگاه طلب دارد. او در پایان فصل گذشته قراردادش را فسخ کرد و با توجه به اینکه هنوز با تیمی قرارداد نبسته، استقلالی‌ها باید علاوه بر طلب فصل قبل، تمام قرارداد این فصل او را هم پرداخت کنند که در مجموع به حدود ۹۰۰ هزار دلار می‌رسد. اگر سیلوا در روز‌های آینده با تیم جدیدی قرارداد ببندد، رقم قراردادش با آن تیم از مبلغ طلب او از استقلال کاسته خواهد شد.

 

تاوان ۴۰۰ میلیاردی برای ریخت و پاش در لیگ بیست و دوم

 

مجموع قرارداد بازیکنان استقلال در فصل گذشته حدود ۴۴۰ میلیارد تومان بود که حدود ۲۰۰ میلیارد آن هنوز پرداخت نشده و مدیریت فعلی باید آن را تسویه کند.

علاوه بر این مبلغ ۱۵۰ میلیارد هم بابت هزینه‌های جاری فصل گذشته بدهی وجود دارد که در کنار بدهی مالیاتی و تامین اجتماعی باعث می‌شود بدهی استقلال بابت لیگ بیست و یکم به حدود ۴۰۰ میلیارد برسد. نکته عجیب در خصوص فصل قبل این است که استقلال برای چند ماه هیچ درآمدی نداشت و اسپانسر این باشگاه بدون قرارداد و پرداخت مبلغ تبلیغ شده است. اتفاقی که کاملا بیان‌گر سوءمدیریتی است که استقلال در فصل قبل گرفتار آن بود.

 

دردسر‌های استراماچونی تمام نمی‌شود!

 

اگرچه استقلال طلب استراماچونی را پرداخت کرده و به صورت مستقیم از سمت او خطری وجود ندارد، اما وامی که برای پرداخت طلب او در کنار مطالبات لئاندرو پادوانی و باشگاه شباب‌الاهلی گرفته شده باید پرداخت شود. حجت کریمی پس از اینکه جانشین فتح‌الله‌زاده شد مبلغ دو میلیون و پانصد هزار یورو وام گرفت و اینگونه مطالبات خارجی استقلال را پرداخت کرد.

علاوه بر این در زمان آجورلو هم وامی ۸ میلیارد و پانصد میلیونی گرفته شده که بخشی از اقساط آن پرداخت نشده است.

نکته عجیب در خصوص وام‌های باشگاه استقلال این است که برای اخذ این مبالغ، سند ورزشگاه مرغوبکار رهن بانک است و عدم پرداخت اقساط آن می‌تواند یک دردسر بزرگ ایجاد کند.

 

هزینه‌های فصل جدید را هم اضافه کنید

 

تمام این بدهی‌ها برای فصول گذشته استقلال است، اما نباید فراموش کرد که این باشگاه برای فصل جدید هم هزینه دارد و راه پرداخت آن مشخص نیست. براساس قوانین سقف بودجه مجموع قرارداد بازیکنان استقلال ۳۰۰ میلیارد خواهد بود و در بهترین حالت با توجه به هزینه‌های جاری باشگاه و آپشن‌های مختلف بازیکنان این رقم به ۴۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

این یعنی این باشگاه باید بیش از هزار میلیارد تومان منابع مالی داشته باشد تا بتواند تمام بدهی‌ها و هزینه‌های جاری خود را تامین کند که این موضوع نشدنی و غیرممکن به نظر می‌رسد. مدیریت فعلی استقلال در بهترین حالت بتواند قرارداد‌های این فصل را تسویه کند و همین حالا عدم پرداخت مطالبات فصل گذشته هم صدای بازیکنان را درآورده است. با توجه به این شرایط مشخص نیست که وزارت ورزش و مدیران استقلال چه برنامه‌ای برای خروج این باشگاه از وضعیت بحرانی فعلی دارند.

دیدگاه تان را بنویسید