سرمربی کره‌ای تیروکمان ایران: برای تحقق رویای المپیکی‌ام آمده‌ام/ شانس‌ کسب سهمیه داریم
کد خبر: 29015

سرمربی کره‌ای تیروکمان ایران: برای تحقق رویای المپیکی‌ام آمده‌ام/ شانس‌ کسب سهمیه داریم

هونگ سرمربی کره‌ای تیم ملی تیروکمان با تاکید بر پایین بودن سطح تیراندازی با کمان ایران در مقایسه با سایر کشورها گفت: به‌عنوان یک مربی رویای حضور در المپیک را داشتم و برای حضور در المپیک به ایران آمدم.

به گزارش خودکارنیوز ، هونگ سونگ‌هو سرمربی کره‌ای تیم ملی تیروکمان امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری در خصوص سطح تیروکمان ایران در مقایسه با سایر کشورها اظهار داشت: از بسیاری جهات به‌خصوص از نظر بودجه، رشته تیراندازی با کمان در کشورهای چین و کره شرایط بسیار بهتری دارد. ما یک پنجاهم آن کشورها هم نیستیم. تعداد پشتوانه ورزشکاران آن کشورها هم بسیار بهتر است و سازماندهی از مدارس دارند. این تفاوت منطقی است. تیروکمان ورزش مدال‌آور المپیکی چین و کره است اما در ایران این‌طور نیست. در ایران محبوبیت این رشته بین مردم بالا نیست ولی در چین و کره این رشته بسیار محبوب است. درحال حاضر به‌عنوان مربی و فدراسیون، باید تیمی باشیم که تیروکمان را مدال‌آور کنیم.

وی ادامه داد: تعداد مربیانی که در ایران در رده‌های پایه کار می‌کنند، کافی نیست. ورزشکاران ایرانی که در تیم ملی‌ هستند، به‌عنوان تفریح این رشته ورزشی را شروع کردند، سپس با مقداری تلاش به تیم ملی رسیدند. این درحالی است که برنامه‌ریزی برای تیم‌های پایه مهم‌تر از تمامی مسائل دیگر است.

سرمربی تیم ملی تیروکمان درباره این‌که چرا هدایت تیم ایران را پذیرفت، گفت: در تمام دوران ورزشی‌ام مسابقه‌ای نبوده که شرکت نکنم به‌جز المپیک. ۲۶ سال ورزشکار بودم و رویای این را داشتم که به المپیک بروم. به‌عنوان یک مربی رویای حضور در المپیک را داشتم و برای حضور در المپیک به ایران آمدم.

هونگ سونگ هو درباره کسب سهمیه المپیک کمانداران ایران خاطرنشان کرد: از نظر شخصی‌ اگر با همین سیستم پیش برویم، امیدوار به کسب سهمیه هستیم. در تورنمنت‌های اخیر مدال نگرفتیم و نمی‌خواهم عدم کسب مدال را توجیه ‌کنم. در حال حاضر یک‌سری از تیم‌ها سهمیه انفرادی المپیک گرفته‌اند و اگر هر کدام از آن‌ها سهمیه تیمی بگیرند، شانس ما بالاتر می‌رود. ما دوست داریم سهمیه تیمی بگیریم.

دیدگاه تان را بنویسید