فرهنگ قرض‌الحسنه راهکار عملیاتی مردمی شدن اقتصاد
کد خبر: 28920

فرهنگ قرض‌الحسنه راهکار عملیاتی مردمی شدن اقتصاد

رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به ۱۸ آبان، سالروز تأسیس «صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران» وابسته به این نهاد گفت: جریان قرض‌الحسنه بستری مناسب و مهم برای تحقق مشارکت‌های مردمی در حوزه اقتصاد است.

حسن مسلمی نائینی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بار‌ها از مسئولان ذی‌ربط خواستند که به توسعه و جریان صحیح صندوق‌های قرض‌الحسنه کمک کنند افزود: پس از گذشت سال‌ها با بروز مشکلات اقتصادی که در جامعه ایجادشده می‌توان به عمق تیزبینی ایشان در مورد پیش‌بینی مسائل اقتصادی کشور پی برد، باید بدانیم مردم‌سالاری دینی در حوزه اقتصاد چه ویژگی‌هایی دارد تا نهاد پول و بانک، متناسب با آن طراحی شود.
وی با بیان این‌که نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی باید برای کمک به نسل جوان کشور قدم بردارند، گفت: نقش و جایگاه نهاد‌ها در ترویج معنویت، تأثیر بسزایی دارد؛ زیرا ساختار جامعه دینی افزون بر ولایی بودن حکومت در آن مانند همه جوامع نهاد‌ها علاوه بر وظایف مسئولیت‌هایی که برای آن‌ها تعریف‌شده، برای تحقق اهداف جامعه دینی و هدف اصلی آن در تعامل و هماهنگی با یکدیگر همکاری کنند.
رییس هیات امنای صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان با اشاره به لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم برای حرکت به سمت اقتصاد مردمی در میان دانشگاهیان، بیان داشت: یکی از این ملزومات، بسط و گسترش فرهنگ قرض‌الحسنه در میان دانشجویان و دانشگاهیان است که به این حرکت جهادی، سال‌هاست که در این نهاد مقدس به آن توجه ویژه‌ای شده است.
رییس جهاددانشگاهی تأکید کرد: صندوق‌های قرض‌الحسنه ظرفیت بسیاری برای مشارکت در حل مشکلات اقتصادی کشور دارند و می‌توانند سرمایه مالی عظیمی را برای کاهش فشار اقتصادی بر طبقه پایین جامعه فراهم کنند، به همین علت نباید از این ظرفیت بزرگ مشارکت مردمی در ایجاد نهاد‌های مالی غفلت کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید