«زلنسکی» و «روح اوکراین» 2 شخصیت سال مجله تایم شدند
کد خبر: 19206

«زلنسکی» و «روح اوکراین» ۲ شخصیت سال مجله تایم شدند

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین و «روح اوکراین» به عنوان 2 شخصیت سال ۲۰۲۲ انتخاب شدند.

به گزارش خودکارنیوز، مجله تایم آمریکا درباره این انتخاب نوشت: «برای اثبات اینکه شجاعت می‌تواند به اندازه ترس فراگیر باشد، برای تشویق مردم و ملت‌ها به اتحاد در دفاع از آزادی و یادآوری شکنندگی دموکراسی و صلح، "ولودیمیر زلنسکی" و "روح اوکراین" را به عنوان دو شخصیت سال ۲۰۲۲ برگزیدیم».

IMG_20221208_110438

سردبیر مجله تایم نیز در این باره گفت: «از اولین پیام ۴۰ ثانیه‌ای رئیس جمهور اوکراین در اینستاگرام در تاریخ ۲۵ فوریه گرفته تا سخنرانی‌های روزانه از راه دور او در نهادهایی مانند پارلمان‌ها، بانک جهانی نشان داد که او در همه جا حضور دارد».

5 اسفند 1400، ارتش روسیه به اوکراین حمله کرد و وارد خاک این کشور شد. زلنسکی برغم برخی پیشنهادها مبنی بر ترک کشور، در کی اف ماند و توان رهبری اش در بسیج عمومی در داخل و جلب همکاری های بین المللی در خارج را به نمایش گذاشت.

IMG_20221208_110442

در ابتدای حمله روسیه، بسیاری بر این گمان بودند که جنگ فقط از چند روز تا چند هفته طول خواهد کشید و اوکراین در برابر ارتش روسیه فرو می پاشد ولی نه تنها چنین نشد بلکه اوکراینی ها توانسته اند بخش های زیادی از سرزمین های اشغال شده خود را آزاد کنند و همچنان در حال تحمیل شکست های جدید به روس ها هستند. البته کمک های ناتو به اوکراین، نقشی حیاتی در  این موفقیت ها داشته است.

درباره زلنسکی

 ولودیمیر الکساندرویچ زلنسکی در ۲۵ ژانویهٔ ۱۹۷۸ در کریفیی ریه شوروی - که اکنون بخشی از اوکراین است - به دنیا آمد.  او در رشته حقوق تحصیل کرده است ولی قبل از آن که وارد سیاست شود، به بازیگری روی آورد و کمدین شد.

 معروف ترین بازی وی، نقش رئیس جمهور اوکراین در سریال کمدی "خادم ملت" بود. در این سریال، او به صورت تصادفی رئیس جمهور شده بود. "خادم ملت" به حدی محبوب شد که پخش آن از 2015 تا 2019 ادامه یافت و زلنسکی را به اوج شهرت رساند به گونه ای که در همان سال، با پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری و کسب 73 درصد آراء، رئیس جمهور اوکراین شد.

حمایت جوانان از وی نقش مهمی در پیروزی اش داشت. به علاوه او تعصبات زبانی را کنار گذاشت و با زبان روسی هم صحبت می کرد و همین باعث شد روس تباران شرق اوکراین نیز به او رأی دهند.

 همسرش اولنا ولودیمیریونا زلنسکا یک فیلم‌نامه‌نویس اوکراینی است که در سال 2019 ، در رده سی ام فهرست 100 شخصیت تأثیرگذار اوکراینی مجلهٔ فوکوس قرار گرفت

IMG_20221208_110458

زلنسکی و همسرش دو فرزند مشترک - یک دختر 18 ساله و یک پسر 10 ساله دارند. دخترشان اولکساندرا نیز همانند پدر و مادرس فعالیت هنری می کند و تا کنون در چند فیلم ایفای نقش کرده است.

انتخاب زلنسکی و روح اوکراین به عنوان شخصیت های سال تایم، قطعاً در تقویت روحیه دفاعی اوکراینی ها تاثیرات مثبتی خواهد داشت.

دیدگاه تان را بنویسید