تکذیب خبر تمدید دبیرکلی استولتنبرگ در ناتو
کد خبر: 21088

تکذیب خبر تمدید دبیرکلی استولتنبرگ در ناتو

«اوانا لونگسکو» سخنگوی ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) گفت: ماموریت استولتنبرگ به عنوان دبیر کل ناتو تاکنون سه بار تمدید شده و او تا پایان دوره ماموریت خود در مجموع برای ۹ سال در این پست فعالیت کرده است

به گزارش خودکارنیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از انتشار اخباری مبنی بر تصمیم برای تمدید دبیر کلی «ینس استولتنبرگ» در ناتو با هدف حفظ ثبات در طول جنگ اوکراین، سخنگوی این ائتلاف اعلام کرد، استولتنبرگ قصد تمدید دوره ریاست خود را ندارد.

 «اوانا لونگسکو» سخنگوی ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) گفت: ماموریت استولتنبرگ به عنوان دبیر کل ناتو تاکنون سه بار تمدید شده و او تا پایان دوره ماموریت خود در مجموع برای ۹ سال در این پست فعالیت خواهد کرد.

وی ادامه داد: دوره ریاست دبیر کل ناتو، در اکتبر سال جاری (مهر/آبان ۱۴۰۲) به اتمام می‌رسد و او قصد ندارد که بار دیگر ماموریت خود را تمدید کند.

براساس این گزارش، پیشتر روزنامه آلمانی «ولت آم سونتاگ» به نقل از منابع دیپلماتیک ناشناس گزارش داده بود، ناتو با هدف حفظ ثبات در طول جنگ اوکراین دوره ریاست ینس استولتنبرگ بر ناتو را تا آوریل ۲۰۲۴ (فروردین ۱۴۰۳) تمدید خواهد کرد.

این روزنامه همچنین نوشته بود، هنوز تصمیمی در مورد جانشینی استولتنبرگ پس از پایان دوره اش گرفته نشده، اما پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا و بن والاس وزیر دفاع بریتانیا از جمله نامزد‌های اصلی برای این پست هستند.

ینس استولتنبرگ اقتصاددان و رهبر سابق حزب کارگر نروژ، سال گذشته نیز دوره ناتو خود را تمدید کرده بود.

وی در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۱ و ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ میلادی نخست وزیر نروژ بود و یک سال پس از پایان دوره نخست وزیری به عنوان رئیس ناتو انتخاب شد. استولتنبرگ همچنین در دوره‌هایی ریاست وزارتخانه‌های دارایی و نیروی نروژ را نیز برعهده داشته است.

دیدگاه تان را بنویسید