ریابکوف: روسیه در زمان مقتضی به عضویت فنلاند در ناتو پاسخ می‌دهد
کد خبر: 22552

ریابکوف: روسیه در زمان مقتضی به عضویت فنلاند در ناتو پاسخ می‌دهد

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو بدون شتاب و در زمان مقتضی با اتخاذ اقدامات متقابل به عضویت فنلاند در ناتو پاسخ خواهد داد.

به گزارش خودکارنیوز، ریابکوف سه‌شنبه در پی رسمیت یافتن عضویت فنلاند در ناتو در مصاحبه با شبکه «روسیا-۲۴» افزود: عجله‌ای نداریم؛ وقتی زمانش برسد با آرامش پاسخی را که باید بدهیم، نشان خواهیم داد.

وی ادامه داد :فنلاند دارای نیروهای با ظرفیت بالایی است و سال‌ها دوشادوش اعضای ناتو کار کرده است.

ریابکوف در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به تهدیدهای غرب تاکید کرد که روسیه از لحاظ سیاسی و نظامی توان دفاع از حاکمیت خود و دفع هر گونه تهدیدی را دارد.

وی افزود: ما هم منابع نظامی و هم اراده سیاسی را داریم. عزم این کار را هم داریم.

ریابکوف همچنین اظهار کرد که استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکیتیکی روسیه در بلاروس پاسخی طبیعی به چالش‌ها و خطرات فزاینده علیه امنیت روس‌هاست.

وی غرب را متهم کرد که فرصت ایجاد نظام تضمینی برای حفظ امنیت جهانی را از دست داد و «ما اینک در وضعیت تقابل نظامی هستیم و جنگی ترکیبی علیه روسیه به راه افتاده است.»

از سوی دیگر، ریابکوف در توصیف روابط روسیه و آمریکا از واژه «فروپاشی» استفاده کرد و گفت: وضعیت جاری روابط دو کشور را فقط با یک کلمه می‌توانم توصیف کنم: فروپاشی.

اظهارات ریابکوف پس از آن مطرح شد که پرچم فنلاند روز سه‌شنبه به‌عنوان سی‌ویکمین عضو پیمان آتلانتیک شمالی طی تشریفاتی در مقر ناتو در بروکسل به اهتزاز درآمد.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو گفت: پیوستن فنلاند به ناتو هم برای این کشور و هم برای این سازمان تحولی مناسب است.

دیدگاه تان را بنویسید