ورود یک هیئت دیپلماتیک سوریه به عربستان به ریاست «فیصل مقداد»
کد خبر: 23847

ورود یک هیئت دیپلماتیک سوریه به عربستان به ریاست «فیصل مقداد»

هیاتی از سوریه به ریاست فیصل مقداد وزیر امور خارجه این کشور برای حضور در نشست های مقدماتی اجلاس سران عرب در عربستان لحظاتی قبل وارد فرودگاه «ملک عبد العزیز» شهر جده شد.

به گزارش خودکارنیوز به نقل از از خبرگزاری سانا، فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه پس از ورود به فرودگاه جده گفت: عنوان این اجلاس اقدام مشترک اعراب است و ما چشم به راه آینده هستیم.

المقداد افزود: ما خوشحالی خود را از حضور در عربستان سعودی ابراز کرده و برای این اجلاس آرزوی موفقیت می کنیم.

وی تاکید کرد: اجلاس جده بسیار مهم است و ما رضایت خود را از همه مقدمات انجام شده در سطوح مختلف توسط رهبری عربستان اعلام می‌کنیم.

المقداد ادامه داد: ما اینجا هستیم تا با برادران عرب خود برای تعیین پارامترهای مقابله با چالش‌هایی که همه ما با آن روبرو هستیم، همکاری کنیم.

این هیات سوریه در حالی وارد جده شده است که نشست وزارتی شورای اقتصادی - اجتماعی این اتحادیه عرب امروز با مشارکت هیاتی از سوریه به ریاست «محمد سامر الخلیل» وزیر اقتصاد و تجارت خارجی این کشور برگزار شد.

نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب قرار است چهارشنبه در عربستان برگزار شود و در این نشست پیش‌نویس دستور کار شورای اتحادیه کشورهای عربی به تصویب می رسد.

انتظار می‌رود ورود سران کشورهای عربی به عربستان جهت شرکت در اجلاس سران اتحادیه عرب از روز پنجشنبه آغاز و اجلاس سران کشورهای عربی روز جمعه در فضای مثبت ناشی از بازگشت سوریه به این اتحادیه پس از ۱۲ سال غیبت، برگزار شود.

وزرای خارجه عرب در نشست فوق العاده خود که هفتم ماه مه ۲۰۲۳ ( ۱۷ اردیبهشت امسال) در قاهره برگزار شد، با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب موافقت کردند و از همان زمان شرکت هیات های سوری در جلسات این اتحادیه از سر گرفته شد.

اتحادیه عرب تحت تاثیر جریان غربی - عبری در خاورمیانه، در نوامبر ۲۰۱۱ عضویت دمشق را به حالت تعلیق درآورده و تحریم های سیاسی و اقتصادی علیه آن وضع کرده بود.

دیدگاه تان را بنویسید