اوکراین: «پوتین و پریگوژین» در اولویت فهرست ترور ما قرار دارند
کد خبر: 24136

اوکراین: «پوتین و پریگوژین» در اولویت فهرست ترور ما قرار دارند

یکی از مقامات سرویس اطلاعات اوکراین امروز در سخنانی گفت: «پوتین و پریگوژین» در اولویت فهرست ترور ما قرار دارند.

به گزارش خودکارنیوز، به نقل از وبگاه اینتل ریپابلیک، یکی از مقامات سرویس اطلاعات اوکراین روز چهارشنبه اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «یوگنی پریگوژین» (Yevgeny Prigozhin) فرمانده ارتش خصوصی «واگنر» (PMC) وابسته به مسکو اهداف اولویت دار برای ترور از سوی کشورش به شمار می آیند.

این مقام سرویس اطلاعات اوکراین در ادامه اضافه کرد که «ولادیمیر پوتین» متوجه می‌ شود که ما به او نزدیک‌ تر و نزدیک‌ تر می‌ شویم، اما او همچنین می‌ ترسد که خودش کشته شود.

در هفته های گذشته دفتر ریاست‌ جمهوری روسیه در خبری فوری اعلام کرد که محل اقامت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور در کاخ کرملین هدف حمله پهپادی قرار گرفته، اما نیروهای امنیتی روسیه موفق شدند با «اقدامات جنگ الکترونیکی» این پهپادهای انتحاریِ کامیکازه را منهدم کنند.

طبق گزارش مقامات روسیه، این حمله خسارت و تلفاتی در پی نداشت و ولادیمیر پوتین هم به علت اینکه در زمان حمله در خارج از پایتخت بوده، آسیبی ندید.

دولت روسیه مسئولیت این حمله را مستقیما متوجه «تروریست‌ های رژیم کی‌ یف» دانست و «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین هم تأکید کرد که این «اقدام تروریستی برنامه‌ ریزی‌ شده تلاش برای ترور رئیس‌ جمهور بود؛ مسکو هم این حق را برای خود محفوظ می‌ دارد که در زمان و مکان مناسب به این اقدام پاسخ دهد».

با این حال میخائیلو پودولیاک، مشاور ولودمیر زلنسکی ریاست جمهوری اوکراین بلافاصله با ارسال پیامی به خبرنگاران هر گونه ارتباط دولت و ارتش اوکراین با این حمله را رد کرد و مدعی شد: البته که اوکراین هیچ ارتباطی با حملات پهپادی به کرملین ندارد.

هر چند دولت اوکراین ظاهراً مشارکت در حمله پهپادی علیه رئیس‌ جمهور روسیه را رد کرد، مقامات مسکو اما رسماً سرویس امنیتی اوکراین را مسئول این حمله دانسته و تأکید کردند که حتماً به این «اقدام تروریستی» پاسخ خواهند داد.

دیدگاه تان را بنویسید