فرار داعشی‌ها از یک زندان تحت کنترل ترکیه در سوریه
کد خبر: 24938

فرار داعشی‌ها از یک زندان تحت کنترل ترکیه در سوریه

25 عنصر داعشی، از یک زندان تحت کنترل ارتش ترکیه در شمال شرق سوریه فرار کردند.

به گزارش خودکارنیوز، شماری از زندانیان داعشی، دیروز (شنبه)، از یکی از زندان‌های تحت اشغال ارتش ترکیه در شهر «رأس العین» (شمال شرق سوریه) فرار کردند.

منابع محلی استان «حسکه» (شمال شرق سوریه) به خبرگزاری «اسپوتنیک» خبر دادند تعداد عناصر داعشی‌ای که امروز از زندان فرار کرده‌اند، ۲۵ نفر بوده و این افراد تابعیت عراقی، سوری، سعودی و کویتی داشته‌اند.

به گفته این منابع، ۱۰ نفر از زندانیان فراری تابعیت عراقی، ۱ نفر تابعیت سعودی، ۱۳ نفر تابعیت  سوری و ۱ نفر دیگر تابعیت سعودی داشته‌اند.

منابع مذکور با اشاره به اینکه عناصر داعشی اهل سوریه، از ساکنان شرق این کشور بوده‌اند و در ابتدا و اواخر سال گذشته میلادی دستگیر شده‌اند، خبر دادند که هنوز (تا لحظه انتشار این گزارش) مشخص نشده که این عناصر به کجا فرار کرده‌اند. 

با این حال اسپوتنیک اشاره کرد که این عناصر غالبا به خاک ترکیه که در مجاورت شهر رأس العین قرار دارد، پناه می‌برند.

ساعاتی قبل از فرار این عناصر، ۴۰ خانواده داعشی با تابعیت عراقی منطقه‌های رأس العین و تل ابیض در استان رقه را (تحت اشغال ارتش ترکیه) به مقصد ترکیه ترک کردند و از گذرگاه مرزی رأس العین خارج شدند.

منابع محلی به اسپوتنیک اطلاع دادند که کنسولگری ترکیه این خانواده‌های داعشی را بعد از ورود به خاک ترکیه به دولت عراق تحویل داه است.

IMG_20230618_090025

IMG_20230618_090029

IMG_20230618_090033

 

دیدگاه تان را بنویسید