دبیر کل ناتو اهانت به قرآن را «بخشی از آزادی بیان» توصیف کرد
کد خبر: 25373

دبیر کل ناتو اهانت به قرآن را «بخشی از آزادی بیان» توصیف کرد

دبیر کل ائتلاف ناتو روز پنجشنبه اهانت به کتاب مقدس مسلمانان در سوئد را «بخشی از آزادی بیان» توصیف کرد.

به گزارش خودکارنیوز، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ائتلاف ناتو، امروز پنجشنبه اهانت به کتاب آسمانی مسلمانان در سوئد را «بخشی از آزادی بیان» توصیف کرد.

عصر روز چهارشنبه (۲۸ ژوئن)،  یک سوئدی عراقی الاصل به نام «سلوان مومیکا» (۳۷ ساله) در استکهلم، در نخستین روز تعطیلات عید قربان، یک نسخه از قرآن را پاره کرد و آن را در مسجد مرکزی این شهر به آتش کشید.

استولتبرگ درباره مخالفت‌های کشورهای مسلمان با این اقدام هتاکانه در سوئد گفت: «من عمق احساساتی که این رویداد ایجاد کرده را می‌فهمم. کارهایی انجام شده‌اند که آزاردهنده‌ و زننده‌اند اما لزوماً در کشوری با حاکمیت مستقل غیرقانونی نیستند.طی هفته‌های گذشته در سوئد شاهد اعتراض‌هایی علیه ترکیه و ناتو-هر دو- بوده‌ایم.»

دبیر کل ناتو گفت: «این کارها مورد پسند من نیست اما من از حق مخالفت کردن دفاع می‌کنم. این بخشی از آزادی بیان است. چیزی که برای من مهم است این است که ما باید در خصوص نهایی کردن الحاق سوئد به ناتو پیش برویم.»

دلیل‌تراشی‌های مقام‌های غربی درباره هتک حرمت قرآن با «آزادی بیان» در حالی است که  در بسیاری از کشورهای غربی حتی تردید در تعداد کشته‌های یهودیان در جنگ دوم جهانی می‌تواند دردسرهای جدی داشته باشد. حتی مورخین غربی در محیط‌های آکادمیک هم باید مواظب آن باشند که با نگارش مطلبی در خصوص هولوکاست، برای خود سال‌ها دردسر نتراشند. 

محاکمه مرحوم پروفسور روژه گارودی به جرم زیر سوال بردن هولوکاست در کتاب مشهورش از جمله مواردی است که تناقض‌های کشورهای غربی در این دلیل‌تراشی‌ها را نشان می‌دهد

دیدگاه تان را بنویسید