لاوروف: غرب آتش جنگ اوکراین را شعله‌ور می‌کند
کد خبر: 26968

لاوروف: غرب آتش جنگ اوکراین را شعله‌ور می‌کند

وزیر خارجه روسیه در کنفرانس بین‌المللی امنیت مسکو تصریح کرد که غرب با ارسال تسلیحات به اوکراین، آتش درگیری‌ها را شعله‌ور می‌کند.

به گزارش خودکارنیوز، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه دیروز (سه‌شنبه) در کنفرانس بین‌المللی امنیت مسکو تصریح کرد که غرب با ارسال تسلیحات به اوکراین، آتش درگیری‌ها در این کشور را شعله‌ور می‌کند و خطر تقابل قدرت‌های اتمی را افزایش می‌دهد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی ریانووستی، لاوروف تصریح کرد: «غرب با پمپاژ تسلیحات به اوکراین، بر آتش ناآرامی‌ها در کی‌یف دامن می‌زند و خطر تقابل قدرت‌های هسته‌ای را افزایش می‌دهد».

وزیر خارجه روسیه همچنین به بدعهدی واشنگتن در عمل به تعهداتش اشاره کرد و گفت که روسیه نگران است که ایالات متحده برای منحرف کردن پیمان عدم اشاعه تسلیحات اتمی (ان پی تی) از مسیر اصلی آماده شود.

وی در این خصوص گفت: «در حال حاضر ایالات متحده شماری از توافقات کلیدی در زمینه کنترل تسلیحات و عدم اشاره را از مسیر اصلی منحرف کرده است و در حال حاضر نگرانی‌های زیادی وجود دارد که آن‌ها برای تخطی از یکی از عناصر اصلی معماری امنیتی جهانی یا همان پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان پی تی) آماده شوند».

کشورهای غربی تاکنون صدها میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین ارسال کرده تا علیه روسیه به کار گیرد. کمک‌های آمریکا به اوکراین به‌تنهایی از رقم صد میلیارد دلار فراتر رفته و برخی از پیشرفته‌ترین تجهیزات ناتو راهی میادین نبرد با روسیه شده‌اند؛ تانک‌های لئوپارد و سامانه‌های ضدهوایی پاتریوت از این جمله‌اند با این‌حال کارشناسان، پیروزی کی‌یف مقابل ارتش روسیه را بعید می‌دانند.

دیدگاه تان را بنویسید