مسکو:جنگ اوکراین احتمالاً چند دهه ادامه دارد
کد خبر: 27152

مسکو:جنگ اوکراین احتمالاً چند دهه ادامه دارد

نائب رئیس شورای امنیت ملی روسیه گفته است که احتمالاً‌ جنگ میان روسیه و اوکراین برای سالها و شاید چندین دهه‌ ادامه خواهد داشت.

به گزارش خودکارنیوز، «دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت ملی و رئیس‌جمهور پیشین روسیه روز گذشته (شنبه) تصریح کرد که درگیری‌ها میان روسیه و اوکراین احتمالاً برای سال‌ها یا حتی دهه‌ها ادامه خواهد داشت.

بنا بر گزارش شبکه راشاتودی، وی در یک پست تلگرامی نوشت که برای روسیه، جنگ اوکراین یک تقابل «حیاتی» است و نبردی برای موجودیت این کشور است.

وی در بخشی از اظهاراتش گفت که روسیه باید دولت اوکراین را که «در ماهیت خود تروریستی» است، نابود کرده و آن را به طور کامل از بین ببرد و مطمئن شود که «این کثیفی» هرگز دوباره ظاهر نخواهد شد.

وی در این خصوص گفت: «اگر (جنگ اوکراین) سال‌ها یا حتی‌ دهه‌ها ادامه داشته باشد، ما چنین چیزی را دوست نداریم اما آن را می‌پذیریم. چاره‌ای نداریم: یا رژیم سیاسی متخاصم آن‌ها را نابود می‌کنیم یا غرب در نهایت روسیه را تکه تکه می کند که در این صورت با ما از بین خواهد رفت. هیچ‌کس نیازی به چنین چیزی ندارد».

شبکه راشاتودی در ادامه گزارش خود نوشت که احتمالاً اظهارات مدودف به یک جنگ تمام عیار هسته‌ای اشاره دارد.

نائب رئیس شورای امنیت ملی روسیه با اشاره به این موارد ادامه داد: « بنابراین، تنها راه، برچیدن کامل ماشین دولتی کشور متخاصم و تضمین مطلق وفاداری برای آینده است. چنین چیزی تنها از طریق کنترل روسیه بر تمام آن‌چه که در قلمروهای کشور پیشین باندریت (اوکراین) در حال رخ دادن است و یا رخ خواهد داد اتفاق خواهد افتاد و ما به آن دست می‌یابیم».

مدودف پیشنهاد کرد که برای غرب، جنگ اوکراین یک «جنگ عجیب» است و حمایت آن‌ها از اوکراین نمی‌تواند تا ابد ادامه داشته باشد و غرب با چنین رویکردی، به سمت شکست پیش می‌رود.

وی در خصوص حمایت غرب از اوکراین نوشت: «برای آن‌ها، این یک جنگ عجیب است که افرادی که برایشان ناشناس است در حال مرگ هستند و در حالیکه برای چنین چیزی متأسف نیستند، اما نمی‌توانند پا را فراتر از نقطه‌ای که بسیار به ضررشان باشد بگذارند».

این مقام روس با اشاره به این‌که حمایت‌های غرب از اوکراین در نهایت متوقف خواهد شد، گفت: «جنگ دیگران زود یا دیرتر برایشان خسته کننده، پرهزینه و نامربوط خواهد شد».

در جریان درگیری‌های اوکراین، کشورهای غربی به خصوص ایالات متحده و انگلیس، کمک‌های نظامی و اقتصادی فراوانی به اوکراین ارائه کردند و بسیاری از مقامات ارشد غرب بارها تمایل خود را برای مشاهده شکست روسیه در میدان نبرد اعلام کرده‌اند.

مسکو به طور مداوم از غرب خواسته است که «پمپاژ» اوکراین با تسلیحات مختلف را متوقف کند و هشدار داده است که انجام این کار تنها باعث طولانی شدن خصومت‌ها و وارد کردن آسیب بیشتر به مردم عادی اوکراین شده و در عین حال نمی‌تواند تغییری در نتیجه نهایی جنگ اوکراین به وجود آورد.

دیدگاه تان را بنویسید