دیدار وزیر خارجه ترکیه با وزیر دفاع روسیه پشت درهای بسته+ ویدئو
کد خبر: 27609

دیدار وزیر خارجه ترکیه با وزیر دفاع روسیه پشت درهای بسته+ ویدئو

رسانه‌های ترکیه‌ای از دیدار دوجانبه و پشت درهای بسته خارجه این کشور با وزیر دفاع روسیه در مسکو با موضوع روابط دوجانبه، توافق غلات و جنگ اوکراین خبر دادند.

به گزارش خودکارنیوز، «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه در ادامه دیدارهایش با مقام‌های روسیه در مسکو، روز جمعه (دیروز) با «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه دیدار کرد.

هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه پس از دیدار اخیر با سرگئی لاوروف همتای روس خود در مسکو، در آخرین روز از سفر رسمی به روسیه با وزیر دفاع روسیه هم دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی آناتولی و همچنین شبکه «تی آر تی» ترکیه، دیدار روز جمعه فیدان با شویگو پشت درهای بسته برگزار شد.

وزارت خارجه ترکیه در صفحه خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) از دیدار فیدان با وزیر دفاع روسیه پشت درهای بسته خبر داد اما به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.

به روایت رسانه‌های ترکیه، دیپلمات ارشد این کشور پیش از دیدار با شویگو با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه درباره روابط آنکارا و مسکو و موضوعات منطقه به ویژه توافق غلات رایزنی کرده بود.

فیدان در نشست خبری مشترک با لاوروف که روز پنجشنبه برگزار شد، درباره تلاش برای احیای توافق غلات بین روسیه و اوکراین حرف زد و گفت: «با تلاش و مشارکت شدید کشورمان، سازمان ملل بسته پیشنهادی جدیدی را تهیه کرده است. ما فکر می‌کنیم که این بستر مناسبی برای احیای ابتکار (توافق غلات) خواهد بود».

سفر دو روزه وزیر خارجه ترکیه به مسکو و دیدارهای او با مقام‌های روسیه، در آستانه سفر چهارم سپتامبر (۱۳ شهریور ماه) رجب طیب اردوغان به این کشور انجام شده است.

قرار است اردوغان در شهر سوچی روسیه با ولادیمیر پوتین همتای روس خود دیدار و درباره موضوعات مختلف شامل توافق غلات رایزنی کند.

روسیه ۱۷ جولای (۲۶ تیر ماه) مشارکت خود در توافق غلات را به حالت تعلیق درآورد؛ توافقی که با میانجیگری ترکیه و سازمان ملل برای از سرگیری صادرات غلات از سه بندر اوکراین در دریای سیاه حاصل شده بود. مقام‌های مسکو بارها اعلام کرده‌اند که غرب به تعهدات خود در خصوص صادرات غلات خود روسیه عمل نکرده است.

حجم ویدیو: 1.81M | مدت زمان ویدیو: 00:00:57 دانلود ویدیو

دیدگاه تان را بنویسید