پدافند روسیه حملات پهپادی در مناطق مختلف را ناکام گذاشت+ ویدئو
کد خبر: 27804

پدافند روسیه حملات پهپادی در مناطق مختلف را ناکام گذاشت+ ویدئو

روسیه باردیگر تعدادی از پهپادهای مهاجم در آسمان خود را رهگیری و سرنگون کرد.

به گزارش خودکارنیوز، به نقل از تاس، فرماندار منطقه روستوف روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد یک پهپاد مهاجم توسط سامانه پدافند هوایی در شهر روستوف در جنوب روسیه سرنگون شده است.

این مقام روسی در کانال تلگرامی خود نوشت: «سیستم پدافند هوایی حوالی ساعت ۳ بامداد در روستوف دان فعال شد و یک هواپیمای بدون سرنشین را سرنگون کرد.»

وزارت دفاع روسیه نیز با تائید این خبر اعلام کرد که پهپادهای اوکراینی در نزدیکی مسکو و روستوف سرنگون شدند.

منابع محلی دیگری نیز به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفته اند که دو پهپاد یکی در خارج از شهر و دیگری در مرکز شهر روستوف سقوط کرد و سقوط این پهپاد در داخل شهر به خودروها آسیب رساند و بر اثر این سقوط یک نفر نیز مجروح شد.

این حادثه همچنین به نما و شیشه سه ساختمان آسیب وارد کرد و فرد مجروح نیز که با جراحات بریدگی در پاهایش روبرو بود، به پزشک مراجعه کرد، اما بدون نیاز به بستری به خانه انتقال داده شد.

علاوه بر دو پهپاد یاد شده، همچنین «سرگئی سوبیانین»، شهردار مسکو نیز بامداد پنجشنبه اعلام کرد که پدافند هوایی روسیه در دیگر نقاط این کشور نیز هواپیمای بدون سرنشین را بر فراز منطقه رامنسکی در منطقه مسکو منهدم کردند.

سوبیانین گفت: «امروز یک حمله پهپادی به مسکو توسط نیروهای پدافند هوایی در منطقه رامنسکی خنثی شد. بر اساس اطلاعات اولیه، هیچ خسارت یا تلفاتی در محل ریزش آوار وجود ندارد و خدمات اورژانس در محل حادثه مستقر شده‌اند.»

شهردار مسکو ۱۳ تیرماه نیز اعلام کرد بار دیگر پهپادهای اوکراینی به مناطقی در نزدیکی مسکو حمله کردند، اما این حملات توسط نیروهای پدافند هوایی دفع شده و تمامی پهپادها منهدم شدند. بنا بر گزارش سرویس حوادث اضطراری روسیه، چهار پهپاد در روستای «والویوو» در حومه مسکو منهدم شدند و این حملات هیچ تلفات یا خسارتی در پی نداشتند.

اگرچه اوکراین نگفته است که حملات پهپادی خاصی انجام داده است، اما ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور روسیه قبلاً گفته بود که حملات به خاک روسیه یک «فرایند اجتناب‌ناپذیر، طبیعی و کاملاً منصفانه» است زیرا جنگ با روسیه ادامه دارد.

اوکراین نگفته است که در این حوادث دست دارد و این کشور به ندرت در مورد حملات داخل روسیه اظهار نظر می‌کند، اما اغلب این گونه حملات در هفته‌های گذشته به اوکراین نسبت داده شده است.

در هفته‌های اخیر گمان می‌رود که اوکراین استفاده از پهپادهای انفجاری را برای حمله به اهدافی در داخل روسیه افزایش داده است. این چندمین حمله پهپادی به روسیه است که انجام می‌شود. «ولودیمر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین پس از سرنگونی سه پهپاد بر فراز مسکو گفته بود که جنگ به روسیه کشیده خواهد شد، اگرچه اوکراین مسئولیت این حملات را نپذیرفت.

حجم ویدیو: 2.17M | مدت زمان ویدیو: 00:00:33 دانلود ویدیو

دیدگاه تان را بنویسید