کمیساریای عالی حقوق بشر: غزه بزرگترین فاجعه انسانیِ تاریخ معاصر است
کد خبر: 28942

کمیساریای عالی حقوق بشر: غزه بزرگترین فاجعه انسانیِ تاریخ معاصر است

رئیس بخش خاورمیانه کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، فاجعه کنونی در غزه را بزرگترین فاجعه انسانی در تاریخ معاصر خواند و تاکید کرد که ما خواهان آتش بس دائمی هستیم نه وقفه بشردوستانه.

به گزارش خودکارنیوز ، رئیس بخش خاورمیانه کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در واکنش به توافق آمریکا و رژیم صهیونیستی برای وقفه های بشردوستانه در جنگ غزه گفت: ما خواستار پایان جنگ غزه هستیم نه توقف بشردوستانه.

براساس گزارش شبکه الجزیره، کشورهای جامعه بین المللی باید برای پذیرش آتش بس به اسرائیل فشار وارد کنند.

وی در ادامه تاکید کرد کهما در تاریخ معاصر چنین فاجعه انسانی را ندیده بودیم.

پیش از این یک گزارشگر ویژه سازمان ملل دستور مقامات رژیم صهیونیستی به ساکنان غزه برای تخلیه مناطق شمالی و کوچ آنها به جنوب را مصداق جنایت بین‌المللی خوانده بود..

«بالاکریشنان راجاگوپال» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور مسکن متذکر شد که دستور رژیم صهیونیستی برای تخلیه بیش از یک میلیون نفر از شمال نوار غزه به مناطق جنوبی بدون ارائه مسکن و سرپناه و کمکهای بشردوستانه کافی نقض وقیحانه هنجارهای بنیادین بین‌المللی و حقوق بشردوستانه است.

وی در ادامه تاکید کرد که این اقدامات اسرائیل جنایت بین المللی است.

وقفه بشردوستانه و نه آتش بس اصطلاحی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای توقف چند ساعته چند و ارسال کمکهای بشردوستانه برای مردم غزه به کار میبرند؛ اقدامی که به گفته ناظران سیاسی هیچ کمکی به بهبود وضعیت غیرنظامیان و بیمارستانهای غزه نخواهد کرد.

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد امروز، جمعه ۱۰ نوامبر مدعی شد که رژیم صهیونیستی با «آتش‌بس بشردوستانه» در غزه پس از فشارهای واشنگتن موافقت کرده است.

بایدن در این باره اذعان کرد که این «گامی در جهت درست» است و به غیرنظامیان کمک می‌کند تا از جنگ فرار کنند و کمک‌های بیشتری وارد مناطق آسیب‌دیده شود.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد: «بدون آزادی اسرای اسرائیلی، آتش بسی در غزه برقرار نخواهد شد».

«جان کربی»، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اذعان کرده بود: اسرائیل با اجرای روزانه یک توقف ۴ ساعته در جنگ در شمال غزه موافقت کرده است؛ این وقفه‌ها از ۳ ساعت قبل از برقراری اعلام خواهند شد. 

دیدگاه تان را بنویسید