افزایش شمار زخمی‌ها و کشته‌های زلزله مغرب
کد خبر: 27919

افزایش شمار زخمی‌ها و کشته‌های زلزله مغرب

شمار کشته شدگان و زخمی های زلزله مغرب همچنان روبه افزایش است و مقامات این کشور در تازه ترین گزارش ها شمار کشته شدگان را ۲ هزار و ۱۲ نفر اعلام کردند.

به گزارش خودکارنیوز، وزارت کشور مغرب در تازه ترین بیانیه‌ای اعلام کرد که همچنین براساس جدیدترین آمار زمین لرزه شامگاه جمعه در مرکز این کشور، دو هزار و ۵۹ تن زخمی شدند که حال یک هزار و ۴۰۴ تن از آنان وخیم گزارش شده است.

در بیانیه وزارت کشور مغرب آمده، آمار مرگ و میر ناشی از زمین لرزه اخیر در ۱۰ منطقه این کشور ثبت شده که شامل هزار و ۲۹۳ مورد در الحوز، ۴۵۲ مورد در تارودانت، ۱۹۱ مورد در شیشاوه، ۴۱ مورد در وزارت، ۱۵ در مراکش، ۱۱ مورد در ازیلال، پنج مورد در اگادیر و اداوتنان، سه مورد در کازابلانکا، یک مورد در یوسفیه و یک مورد دیگر در تغییر می‌شود.

از سوی دیگر، «عبداللطیف وهبی» وزیر دادگستری مغرب در تماس تلفنی با تلویزیون دولتی این کشور، اعلام کرد که برخی از روستاهای واقع در نزدیکی کانون زمین لرزه مذکور، به طور کامل ناپدید شدند در حالی که شماری از محله‌های قدیمی و تاریخی شهر تارودانت نیز خسارت زیادی دیدند.

دیوان پادشاهی مغرب شنبه شب از اعلام سه روز عزای عمومی در این کشور به علت زمین لرزه ۷.۲ ریشتری خبر داد.

"ناصر جبور» رئیس موسسه ژئوفیزیک مغرب شنبه شب گفت که پس از زمین لرزه ۷.۲ یشتری این کشور، ۶ پس‌لرزه بزرگ نیز در این منطقه به ثبت رسیده است.

جبور که با الجزیره سخن می‌گفت، تصریح کرد: پس لرزه‌هایی که مستقیما پس از زمین لرزه اصلی رخ داده است، قوی‌تر بودند.

دیدگاه تان را بنویسید