پورعباس: دوره‌های ارشد و دکتری تکمیل ظرفیت ندارند
کد خبر: 28091

پورعباس: دوره‌های ارشد و دکتری تکمیل ظرفیت ندارند

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری تکمیل ظرفیت نداریم.

به گزارش خودکارنیوز، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتیجه نهایی کنکور در نیمه دوم مهرماه خبر داد و گفت: در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری تکمیل ظرفیت نداریم و فقط در دوره کارشناسی برای برخی رشته‌ها تکمیل ظرفیت انجام می‌شود.

وی درباره تکمیل ظرفیت کنکور اظهار داشت: زمانی که نتیجه آزمون اعلام شد و داوطلبان نام نویسی کردند، دانشگاه ها ممکن است برای ظرفیت‌های خالی مانده دوره کارشناسی، تقاضای تکمیل ظرفیت کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری تکمیل ظرفیت نداریم و فقط در دوره کارشناسی ممکن است تکمیل ظرفیت داشته باشیم یا نداشته باشیم که به میزان نام نویسی قبول شدگان و پر شدن ظرفیت هایی که دانشگاه ها اعلام کرده اند، بستگی دارد.

 

* نتایج امسال به صورت ۴۰ درصد قطعی اعلام شد*

وی افزود: امسال در اعلام نتایج آزمون سراسری سوابق تحصیلی را به صورت ۴۰ درصد قطعی اعلام کردیم،که سوابق تحصیلی داوطلبان ۲۵ روز با تاخیر نهایی شد؛ پس از آن نیز تا هشتم شهریور به آموزش و پرورش فرصت مجدد دادیم.

پورعباس ادامه داد: پس از اعمال سوابق تحصیلی در نهایت نتایج رشته‌های شرایط خاص هفته گذشته استخراج و به دانشگاه ها ابلاغ شد که امید است دانشگاه‌ها نتایج بررسی ها را تا ۳۱ شهریور به سازمان اعلام کنند.

دیدگاه تان را بنویسید