جزئیات جدیدی از درمان بیماران سرطانی به روش هسته‌ای در ایران
کد خبر: 29169

جزئیات جدیدی از درمان بیماران سرطانی به روش هسته‌ای در ایران

رییس مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در خصوص درمان بیماری سرطان با روش هسته‌ای گفت: این نوع درمان برای بیماران سرطان پروستات است که شروع کار ماست و در آینده‌ای نزدیک بقیه سرطان‌ها را هم در بر می‌گیرد.

به گزارش خودکارنیوز ،  در هفته گذشته خبری در خصوص درمان بیماران سرطانی برای نخستین بار در کشور، در مرکز پزشکی هسته‌ای بوشهر منتشر شد که مورد توجه کاربران قرار گرفت.

پروفسور مجید اسدی، رییس مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به جزئیات جدیدی از درمان بیماران سرطانی، اظهار داشت: تاکنون درمان‌ سرطان در کشور با عناصر ساطع‌کننده اشعه بتا بوده که از امروز با عناصر ساطع‌کننده آلفا آغاز شد؛ این روش به‌کارگیری شده، آخرین و پیشرفته‌ترین فناوری پزشکی در زمینه درمان سرطان است.

وی افزود: سرطان پیشرفته، معمولا مواردی است که سرطان به نقاط متعدد بدن سرایت کرده و به درمان‌های معمول پاسخ کمتری می‌دهند یا پاسخ موثری نداده‌اند.

اسدی با بیان اینکه این نوع درمان برای بیماران سرطان پروستات است، تصریح کرد: این شروع کار ماست و در آینده‌ای نزدیک بقیه سرطان‌ها را هم در بر می‌گیرد.

پروفسور اسدی خاطرنشان کرد: تاکنون ۶ بیمار مبتلا به سرطان پروستات درمان شده‌اند که تحت‌نظر بوده و در آینده مورد بررسی مجدد قرار خواهند گرفت.

وی در خصوص اینکه آیا این نوع درمان قطعی است یا اینکه به طول عمر بیمار اضافه خواهد کرد، گفت: این روش بسته به شرایط بیمار، تعدد درگیری‌ها، میزان ‌و نحوه پاسخ متفاوت خواهد بود.

وی در خصوص راه‌های مراجعه بیماران برای درمان، گفت: بیماران عزیز می‌توانند به صورت آنلاین مدارک پزشکی خود را به صفحه اینستاگرامی مرکز هسته‌ای بوشهر ارسال کنند که در صورت ارائه موارد درمانی جدید، اطلاع داده خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید