زائران رضوی زمان سفر به مشهد مقدس را تغییر دهند
کد خبر: 20288

زائران رضوی زمان سفر به مشهد مقدس را تغییر دهند

استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به برودت هوا و ماندگاری آن تا آخر هفته، از زائران خواسته می‌شود سفر خود به این استان و شهر مشهد مقدس را به زمان دیگری تغییر دهند.

به گزارش خودکارنیوز، یعقوبعلی نظری اظهار کرد: در چند روز گذشته این استان سرمای بی‌سابقه ای را تجربه کرده است به گونه‌ای که شب گذشته دمای این شهر ۱۸ درجه سانتیگراد زیر صفر بود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به اعمال محدودیت‌هایی در اماکن اقامتی، زائران ممکن است با مشکلاتی رو به رو شوند؛ همچنین برودت هوا در جاده‌ها مسافران را با خطرهایی رو به رو خواهد کرد و این در حالی است که در حمل و نقل ریلی شاهد مشکلاتی برای زائران بودیم.

وی افزود: با وجود مشکلات و افت فشار گاز از روز گذشته چند روستای تربت جام با مشکل قطعی گاز رو به رو شدند ولی از امروز با توجه به افت شدید فشار، بیش از ۹۰ هزار مشترک در هشت شهرستان دچار قطعی گاز شدند.

نظری گفت: شهرهایی که در انتهای خطوط انتقال گاز از جمله در انابد، سبزوار، خواف و نیشابور هستند با این مشکل رو به رو شدند و برای مردم مشکلاتی. ایجاد کرد.

استاندار خراسان رضوی افزود: از روز چهارشنبه هفته گذشته و در ستاد انرژی استان تصمیم گرفته شد به غیر از صنایع ویژه که تولیدات آن ضروری است، سایر صنایع تولیدی و خدماتی قطع شود؛ همچنین ارائه خدمات و انجام کارها در دستگاه‌های و شرکت‌های دولتی و خصوصی به صورت دورکاری برنامه ریزی شد.

وی افزود: با توجه به برودت هوا و وجود دو میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک، پیش بینی می‌شد با قطعی گاز زودتر رو به رو شویم که با همکاری مردمی در مصرف خانگی، قطعی گاز با تأخیر رخ داد و یک میلیون متر مکعب صرفه‌جویی گاز انجام شد.

نظری بیان کرد: هم اکنون نصف مشترکینی که گاز آنها قطع شده بود اکنون در مدار اتصال گاز قرار گرفتند و از این نعمت برخوردار هستند؛ تقاضا می‌شود مردم ضمن رعایت صرفه جویی اگر با قطعی گاز رو به رو شدند به شرکت گاز استان اطلاع دهند تا اگر مشکل فنی بود با سرعت برطرف شود

دیدگاه تان را بنویسید