با قهرمانی آسیا هم چیزی به فوتبال‌مان اضافه نمی‌شود
کد خبر: 28609

با قهرمانی آسیا هم چیزی به فوتبال‌مان اضافه نمی‌شود

بازیکن پیشین تیم ملی ایران گفت: اگر در جام ملت‌ها یا لیگ قهرمانان آسیا هم موفق باشیم چیزی به فوتبال ما اضافه نخواهد کرد.

به گزارش خودکارنیوز، در خصوص شرایط پرسپولیس برای دیدار با الدحیل در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا گفت: پرسپولیس در بازی اول نمایش چندان خوبی نداشت و فقط علیرضا بیرانوند، دو مدافع میانی (کنعانی‌زادگان و پورعلی‌گنجی) و وحید امیری توانستند در حد و اندازه‌های خودشان بازی کنند. دلیلش این بود که آنها تجربه بالایی دارند و تحت تأثیر نام رونالدو و تیم النصر قرار نگرفتند. بقیه بازیکنان استرس داشتند و بیش از حد بها دادن به رونالدو و النصر باعث شد پرسپولیس در حالی که می‌توانست از این بازی امتیاز بگیرد شکست بخورد.
وی عنوان کرد: شرایط بد زمین چمن باعث مصدومیت مهدی ترابی شد و وحید امیری را هم از دست دادیم، این در حالی است که میلاد سرلک هم اخراج شد. بعد از آن پرسپولیس نتوانست عرض زمین را به خوبی پوشش دهد و النصر با استفاده از سمت راست پرسپولیس توانست دو بار به گل برسد. در این بازی وحید امیری به خاطر شرایط مسابقه و تعویض‌هایی که انجام شد 4 بار پست عوض کرد. او بازیکن بسیار خوبی است و امیدوارم مصدومیتش هرچه زودتر برطرف شود.
استیلی گفت: پرسپولیس حالا باید مقابل الدحیل به دنبال جبران باشد و معتقدم آنها تیمی نیستند که بتوانند برای پرسپولیس دردسر درست کنند. امیدوارم پرسپولیس بتواند 3 امتیاز این بازی را بگیرد و شرایط خودش را در گروه بهتر کند.
سرمربی پیشین پرسپولیس در خصوص تعطیلی مسابقات لیگ برتر که با اعتراض بسیاری از بازیکنان و مربیان روبه‌رو شد، گفت: به این بی‌برنامگی عادت کرده‌ و هیچ وقت آینده‌نگر نبوده‌ایم. اگر در رده ملی و باشگاهی دنبال موفقیت هستیم باید برنامه‌محور باشیم و این اتفاقات که می‌بینید به خاطر سوءمدیریت است. اگر می‌خواهیم راه توسعه در فوتبال را در پیش بگیریم نیاز به زیرساخت‌های مناسب و برنامه‌ریزی دقیق داریم.
استیلی با بیان اینکه فوتبال ایران از دیگر کشورهای آسیایی عقب افتاده است، تصریح کرد: شما می‌بینید تیمی مثل ژاپن با این برنامه‌ریزی خوب آلمان و ترکیه را شکست می‌دهد، یا عربستان تحول اساسی در فوتبال خودش ایجاد می‌کند ولی ما هنوز دنبال VAR می‌دویم و چالش‌های مختلفی در فوتبال خودمان داریم. با این همه مشکل حتی اگر در جام ملت‌ها یا لیگ قهرمانان هم به قهرمانی برسیم چیزی به فوتبال ما اضافه نخواهد کرد چون مهم این است که بتوانیم مشکلات اساسی را برطرف کنیم و خودمان را فریب ندهیم.
وی در خصوص اینکه آیا تغییری در سبک بازی تیم ملی دیده است، گفت: بازیکنان ما به دلیل کار کردن با کی‌روش فوتبال دفاعی را خوب بلد هستند. در بخش تهاجمی بازیکنان خوبی داریم که می‌توانیم از توانمندی آنها استفاده کنیم. از طرفی فکر می‌کنم همدلی بازیکنان نسبت به گذشته بیشتر شده است.
استیلی در خصوص اینکه آیا تیم ملی شانسی برای قهرمانی در جام ملت‌ها دارد، خاطرنشان کرد: می‌توانیم جزو مدعیان باشیم ولی برای قهرمان شدن نیاز به شانس و چند اما و اگر داریم.

دیدگاه تان را بنویسید