دستیار سابق زلنسکی: جنگ در اوکراین تا 2035 ادامه خواهد داشت
کد خبر: 28462

دستیار سابق زلنسکی: جنگ در اوکراین تا ۲۰۳۵ ادامه خواهد داشت

یکی از مشاوران سابق رئیس‌جمهور اوکراین پیش‌بینی کرد که درگیری بین این کشور و روسیه ممکن است بیش از یک دهه ادامه یابد.

به گزارش خودکارنیوز،  «الکسی آرستوویچ» از مشاوران سابق «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گفت درگیری بین روسیه و اوکراین ممکن است بیش از یک دهه ادامه یابد و پیش‌بینی کرد دو همسایه بعید است اختلافات بین یکدیگر را به زودی حل کنند. 

به گزارش شبکه روسی «راشا تودی»، وی در مصاحبه‌ای به تاریخ ۱۷ سپتامبر که در کانال یوتیوب وی منتشر شد، گفت «مطمئناً (جنگ در اوکراین) تا ۲۰۳۵ ادامه خواهد یافت». به ادعای این مقام سابق اوکراینی، روسیه به دنبال شکل جدیدی از امپراطوری است که هرگز بدون اوکراین وجود نخواهد داشت. 

او در ادامه منظور خود را اینطور بیان کرد که «مرحله حاد بن‌بست تا ۲۰۳۵ ادامه خواهد یافت» اما استدلال کرد بن‌بست ممکن است لزوماً نظامی نباشد و توضیح داد «دو طرف ممکن است به آتش‌بس دست یابند یا به طور کلی به خصومت‌ها پایان دهند اما درگیری در جبهه‌های دیپلماتیک، اطلاعاتی و اقتصادی ادامه خواهد یافت». 

 «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه شامگاه شنبه طی نشست خبری بعد از سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت روسیه آماده مذاکره است اما پیشنهادهای آتش‌بس را در نظر نخواهد گرفت. وی در این‌باره توضیح داد: «ما هیچ پیشنهادی برای آتش‌بس را بررسی نخواهیم کرد، زیرا وقتی بار قبلی آن را بررسی کردیم، شما ما را فریب دادید. اما به‌صورت کلی آماده مذاکره هستیم».

پیش از آن، رئیس‌جمهور اوکراین گفته بود ارتش این کشور باید برای یک نبرد طولانی با ارتش روسیه آماده باشد و مذاکره با روسیه برای برقراری صلح را منتفی دانست.

ولودیمیر زلنسکی که در دوران ریاست‌جمهوری خود ۲۰ درصد از خاک کشورش را در مقابل روسیه از دست داده، در توجیه روند کُند ضدحملات کشورش علیه ارتش روسیه گفت: «پیروزی فردا یا پس‌فردا به دست نمی‌آید اما در عین حال یک رویای فانتزی نیست. اوکراین شایسته پیروزی است و غرب باید از آن حمایت کند. ارتش روسیه در حال از دست دادن افراد زیاد و در حال استقرار مجدد نیروهای ذخیره خود است تا پیشروی‌های اوکراین را متوقف کند و این به مفهوم آن است که آن‌ها شکست می‌خورند».

وی در خصوص چشم‌انداز صلح میان اوکراین و روسیه گفت: «جنگ تا زمانیکه روسیه در قلمرو اوکراین باقی بماند، ادامه خواهد داشت. توافق از راه مذاکره، دائمی نخواهد بود. هدف رئیس‌جمهور روسیه احیای اتحاد جماهیر شوروی است».

دیدگاه تان را بنویسید