زلنسکی:جنگ را به خاک روسیه نمی‌کشانیم
کد خبر: 27431

زلنسکی:جنگ را به خاک روسیه نمی‌کشانیم

افشای دریافت اطلاعات از غرب برای حملات پهپادی به عمق خاک روسیه، امکان حمله لهستان به خاک اوکراین، هشدار درباره نابودی اوکراین به دلیل گلوله‌های حاوی اورانیوم و شکست استراتژی ناتو در برخورد با کی‌یف و مسکو ، از مهمترین رویدادها پیرامون جنگ هستند.

به گزارش خودکارنیوز، در شرایطی که نیروهای مسلح اوکراین به طور منظم با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) اقدام به حملاتی به مناطق غیرنظامی در عمیق خاک فدراسیون روسیه می‌کنند، ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهوری اوکراین مدعی شد که انتقال درگیری‌ها به خاک روسیه را را به دلیل خطر "تنها ماندن" به مصلحت نمی‌داند. 

زلنسکی شب گذشته در مصاحبه‌ای با بیان این مطلب، افزود که «در این صورت این خطر بزرگی وجود دارد و آن اینکه ما در جنگ قطعا تنها خواهیم ماند.»

وی همچنین گفت که انتظار دارد غرب در ماه سپتامبر بسته‌های کمک نظامی جدیدی را به کی‌یف ارائه دهد. وی توضیح داد: «ما در حال حاضر امیدواریم ماه سپتامبر اه پرباری برای اوکراین باشد. <...> و قبل از هر چیز از لحاظ دفاعی پربار باشد. بسته های حفاظتی جدید برای سربازان اوکراینی برسد: توپخانه، خودروهای زرهی، پدافند هوایی و موشکی و تجهیزات مین زدایی. همه شرکای خارجی از نیازهای ما آگاه هستند و ما منتظر تصمیم هستیم.»

رئیس جمهوری اوکراین یادآور شد که تضمین‌های امنیتی برای اوکراین - دور بعدی مذاکرات و الحاق کشورهای جدید به ساختار امنیتی مشترک به زودی انجام خواهد شد و ما در حال آماده سازی مشارکت اوکراین در رویدادهای مهم بین المللی هستیم.

این در حالی است که جوزپه کونته، نخست وزیر سابق ایتالیا، معقد است  که استراتژی ناتو در قبال درگیری نظامی در اوکراین به نتیجه مطلوب و مورد نظر ائتلاف نرسیده و تحریم های اقتصادی علیه روسیه هم منجر به ورشکستگی این کشور و نابوید اقتصاد آن نشده است. 

به گفته وی، انزوای روسیه به هیچ وجه به واقعیت تبدیل نشده. برعکس. پانزدهمین اجلاس سران گروه بریکس به رهبری روسیه و چین به تازگی با چشم انداز  مشخص گسترش بیشتر آن در سال 2024 به پایان رسیده که در نتیجه، اکنون نفوذ این گروه بیش از 45 درصد از جمعیت کل جهان و 38.2 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را پوشش می‌دهد.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به پانصد و پنجاه و یکمین روز جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

اوکراین ممنوعیت واردات غلات اوکراینی پس از مهلت 15 سپتامبر را رد کرد

اوکراین ممنوعیت بیشتر واردات غلات اوکراینی را پس از مهلت فعلی 15 سپتامبر به  برخی کشورهای اروپایی رد کرد. "دیمیترو کولبا"، وزیر امور خارجه اوکراین در جریان سفر به پراگ، پایتخت  جمهوری چک، گفت: این اقدام قوانین بازار مشترک را نقض می کند. اوکراین آماده است تا به دنبال راه حل باشد.

کشورهای لهستان، مجارستان، رومانی، اسلواکی و بلغارستان هنوز نمی خواهند غلات اوکراینی را در کشورهای خود بفروشند زیرا محصولات ارزان قیمت به کشاورزان محلی آنها آسیب می رساند. آنها خواستار تمدید ممنوعیت فروش مربوطه حداقل تا پایان سال هستند. اتحادیه اروپا از ماه مه به آنها اجازه داده است تا فروش داخلی گندم،

ذرت، کلزا و تخمه آفتابگردان از اوکراین را ممنوع کنند. این مجوز در اواسط سپتامبر به پایان می رسد.

دادگاه سوئد مردی را به جاسوسی برای روسیه متهم کرد

"گونار استرومر"، وزیر دادگستری سوئد از اتهامات "فوق العاده جدی" صحبت کرده و اعلام کرد: مردی با تابعیت سوئدی و روسی متهم به فعالیت های غیرقانونی خدمات مخفی و اطلاعاتی علیه ایالات متحده آمریکا و سوئد است.  دادستان سوئد ، سرگئی اسکورتسوف 60 ساله سوئدی –روسی  را به تهیه "اقلام مختلف" در مدت حدود ده سال متهم می کند که به دلیل محدودیت ها و تحریم های صادراتی در بازار آزاد برای مسکو و نیروهای مسلح روسیه وجود نداشت. بر اساس این کیفرخواست، اسکورتسوف از سال 2013 از ایالات متحده و از سال 2014 در سوئد جاسوسی کرده است. گفته می شود که اسکورتسف اطلاعات و محصولات فناوری های غربی را به سرویس اطلاعات نظامی روسیه GRU ارسال کرده است.

اردوغان و پوتین در سوچی با هم دیدار خواهند کرد

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که  به زودی به روسیه سفر خواهد کرد تا با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود درباره از سرگیری احتمالی توافق غلات با اوکراین گفتگو کند. اومر چلیک، سخنگوی حزب عدالت و توسعه اردوغان گفت که این دیدار در شهر سوچی روسیه در دریای سیاه برگزار خواهد شد. ترکیه امیدوار است که این گفتگوها از "بحران قریب الوقوع غذایی" جلوگیری کند. به گفته دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، کار "فشرده" برای آماده سازی این نشست در حال انجام است. خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که رئیس جمهور ترکیه می تواند در مسیر سفر خود به اجلاس گروه 20 در هند در 9 سپتامبر در روسیه توقف کند.

دیدگاه تان را بنویسید